Längesen (igen)

 
 
Jag vet, det var ett tag sen jag skrev. Men jag har varit/är så jävla nere nu. Sömnen är helt fucked up, ångesten är nästintill olidlig och orken är för det mesta helt borta. Visst, det finns stunder då det är okej en stund, men då är oftast alkohol med i bilden.

Min födelsedag snart. Då brukar jag må dåligt. Då känner jag extra mycket hur livet bara springer ifrån mig. Ännu ett år av mitt meningslösa liv. 29 år, inget jobb, inget förhållande, inga barn. Bara min jävla depression. Den finns där hela tiden, den är mitt liv. Jag blir inte av med den. Och kanske den alltid kommer finnas där...

Men hur länge till kommer jag orka? Hur länge till kommer jag stå ut?
Och nej, jag söker inte er empati. Jag söker ingenting. Jag måste bara skriva. Jag kan inte prata med nån, det går bara inte. Jag får inte fram ett ord. Men när jag skriver kan jag berätta. Och om jag berättar för en eller för alla mina bloggläsare kvittar. Måste bara få ut allt, släppa min tunga last, i alla fall för en liten stund.


Jag har börjat tröstäta en massa, och på så sätt gått upp i vikt vilket också får mig att må dåligt. Jag sitter nästan varje kväll och stoppar i mig en massa onyttigheter. Därför har jag nu beställt tre paket allévosoppor och shakes. När de kommer ska jag göra allt för att gå ner i vikt igen. Måtte jag klara det!!! Min självdiciplin är ju inte den bästa tyvärr..

Nej, nu blir det en runda med Lufsen och sen sängen. Imorgon väntar ett besök hos Göran på mellanvården (psykiatrin). Det brukar ta all min energi, så jag hoppas jag kan sova i natt.

God natt världen
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0