Operation

 
 
Operationen är gjord, och den var inte alls så förfärlig som jag jag trodde att det skulle va!!!

Kom dit, la mig tillrätta, stretade på benen och försökte slappna av. De var två barnmorskor och en gynekolog. En barnmorska (ung tjej) stod hos mig hela tiden och fråga om jag ville hålla hennes hand. Hon var jättegullig!
Gynekologen började med en vanlig undersökning, sen berättade han hur själva ingreppet skulle gå till. Det blev ett antal sprutstick med lokalbedövning. Vet inte var han stack, men antar att det var i livmoderstappen. Gjorde sådär ont. Sen fick jag nåt plåster på mitt lår som skulle jorda mig, då ingreppet skulle ske genom bränning vilket är elektriskt på nåt sätt. Så att jag inte skulle få en elchock så fick jag detta plåster med sladd. Sen fick jag en slang i mig som var en sugslang, dvs en slang som sög upp allt blod. Och sen satte han igång. Kändes knappt, däremot kändes det som att det tog en evighet. Mina ben domnade, vet inte om det var pga bedövningen eller pga den obekväma ställningen man låg i. Jag fick även små stötar i armen, av sängkanten som var av metall, så fort jag råkade komma ut den (vilket jag sen försökte unvika på alla sätt). Själva ingreppet tog kanske 15-20 minuter och var relativit smärtfritt. Det som gjorde mest ont var när han sen skulle stoppa blödningen. Då tryckte han upp typ en tampong på pinne (typ en gigantisk örontops) och tryckte och hade sig. Det gjorde ont i hela underlivet och magen krampade sig. När allt sen var klart fick jag sakta sätta mig upp och så småningom resa mig upp och ta på mig. Blev lite yr och benen var bortdomnade ett tag. Men annars ingenting.

Under dagen fick jag som mensvärk, och på kvällen var det som värst. Men idag har jag bara haft ont ett tag. Dock är jag helt utmattad och känner mig jättesvag. Förhoppningsvis går detta snabbt över. Det bästa är att jag knappt blöder alls! =)
 
Så som sagt, inte alls så hemskt som jag trodde!! Great! =)
 
 
Nu klockan 22.30 har jag kommit på att jag endast ätit mackor idag. Så jag får ställa mig och laga lite korv och makaroner eller nåt.

Tjolahopp!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0