Pengar styr världen...

 
 
 
 
Fy fan vad allt ska va skit!
Jag hatar pengar!!!! Tänk vad några papper kan styra över ens liv. Det är sjukt!
Jag har 500 kr kvar på kontot. Pengar får jag den 19 november.
De 500 kronorna ska räcka till mat, vilket det ju gör. Men hade det varit så bra att det är det enda jag behöver så hade jag inte suttit här och gråtit.
På onsdag tar min ena medicin slut och jag behöver alltså hämta ut mer. Det kostar nästan exakt 450 kr.
Den 12 november ska jag ha betalt skatteverket min skuld (jag betalade för lite skatt förra året...). Jag har tidigare betalat in 2000 kr. Det är 2400 kr kvar.
Jag har än så länge frikort till sjukvården, men den tar snart slut (nu någon gång i november). Då behöver jag betala 80 kr/gång för min behandling. Det är 240 kr i veckan, året ut. 
Dessutom har jag två andra läkarbesök denna månaden som kostar...
Lufsen behöver komma till veterinären för att bli undersökt då han har en knuta på ryggen och tre sår på innerlåret/magen. Dessutom måste han vaccineras. Detta kostar nog minst en 1000-lapp.
 
Man behöver inte va duktig på matte för att fatta att detta inte går. Det går inte alls.
Och nu googlar jag på smslån. Vilket jag vet är det sämsta man kan göra, men jag ser ingen annan utväg.
Eller vad gör man?!
 
 
 
Kan i alla fall säga hej då till alla nöjen på ett tag nu. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0