Mardröm



Vilken jävla natt, eller rättare sagt morgon. Vaknade tidigt, antagligen pga en täppt näsa. Men jag orkade inte gå upp ur sängen, utan sen låg jag och slumrade till och från. Och jävlar vilken mardröm jag hade. Trots att jag vaknade och sen somnade så kom mardrömmen alltid tillbaks.

Jag drömde att jag, Lina och mamma var och kollade på Tilda när hon spelade bandy. Efteråt skulle Tilda vidare med laget, det var mörkt och de skulle cykla dit de skulle. Vi skulle komma efter. Men när vi kom fram hade de blivit av med Tilda. Panik!!! Vi sprang ut i mörkret och kallade förtvivlat på henne. Hon syntes inte till någonstans. Vi ropade och ropade, och sprang runt och letade. Paniken steg. Tillsist hör vi någon som gråter och ser sen Tilda komma gående som i trans. Nu ser jag allt som i en film. Jag ser hur en man står längre bort bakom ett träd och tittar på oss. Eftersom jag nu ser det som en film kan jag direkt förstå vad som hänt. "Filmen" försvinner och jag, Lina och mamma gråter hysteriskt medan vi håller om Tilda och frågar vad som hänt. Hon kan inte svara, hon bara gråter.

Plötsligt är vi hemma. Vi sitter i mammas och pappas soffa. Nu är även Anna och Emma här. Vi skiftar om att sitta hos Tilda medan hon ligger och sover i soffan. Hon sover i en evighet. När hon sen vaknar försöker hon berätta vad som hänt. Hon hade cyklat vilse och en man i en bil hade stannat och frågat henne varför hon var själv ute så här sent på kvällen. Han erbjöd henne skjuts, och hon hade hoppat in i bilen. Först hade han varit snäll, som en kompis, förklarar Tilda. Men sen hade han tagit hennes hand och börjat gnugga den mellan hans ben. Det var så hemskt när hon berättade, hon kunde inte riktigt förklara med ord då hon inte förstod var som hänt, och varför han gjort så.
Här vaknar jag och mår illa. Ligger i sängen en stund, men slumrar till igen. Då börjar drömmen om. Om och om igen, ibland lite annorlunda, ibland mer detaljerad. Ibland är gärningsmannen redan med från början och tittar på när Tilda spelar bandy, ibland smyger han in i omklädningsrummet och tittar på när flickorna duschar och byter om.
Varje gång vaknar jag och känner mig illamående, ibland alldeles våt av svett. Detta är nog den värsta mardrömmen jag haft.

För er som inte vet vem Tilda är så är det min systerdotter som är 7 år. En liten tjej som ännu inte förstår vad ondska är, en liten tjej som njuter av livet och allt fint och roligt som livet erbjuder.

Jag får fortfarande en klump i magen när jag tänker på drömmen. Och på hur mycket farligt som faktiskt lurar där ute i världen. Hade något hänt mina syskonbarn hade jag gått under. De är min största kärlek, och just nu längtar jag ihjäl mig efter dem alla; Theo, Elias, Vilde, Tilda och Lilly! <3

Men på lördag får jag träffa dem, ja till och med hela min älskade familj! Längtar!!!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0