Förändringar (uppdaterat)




Ja, eftersom jag inte kan hålla tyst särskilt länge ska jag nu avslöja vilka förändringar som kommer ske till våren.

Jag ska flytta till Karlskrona! Ska på lägenhetsvisning på måndag och be er allihopa att hålla tummarna för att det är en fin lägenhet och att jag får den! Det är en tvåa på 50 kvm, och ligger mitt i stan. Hyran är helt okej, knappt 4700 kr.

Dessutom har jag nu bestämt mig för att kontakta försäkringskassan och fråga om jag får läsa upp ett gymnasiebetyg till och samtidigt behålla min aktivitetsersättning. Har fått det förut, så jag håller tummarna.
Och sen till hösten ska jag plugga till barnskötare.

Nu jävlar ska jag ta tag i allt! Jag vill inte gå här hemma och deppa. Jag vill leva mitt liv!


Hårfärg ska jag också ändra, men det väntar jag nog ett tag till med. Så det blir en till färgning med den rödbruna jag har, har ju en jävla utväxt som inte ser så snyggt ut. Sen blir jag blond, till våren typ. Så där "naturligt" blond, inget som ser fejk ut.


Ja, vad mer?!

Imorgon ska jag ringa vårdcentralen. Min mage/tarm är ju helt kaputt och har varit det i drygt två år. Jag har inte velat ringa doktorn då jag tidigare haft inflammation i tarmen, och undersökningarna de gjorde på mig var verkligen inget jag vill gå igenom igen. Men nu får jag väl fan göra det om det behövs. Bara till att bita ihop och få en slang uppkörd i röven (koloskopi). Inget trevligt, men tror det behövs undersökas ordentligt.


Koloskopi


Nu blir det lite glass och cola.

Puss och kram



Ps. Mina jeans börjar bli svåra att komma i. Så här med lovar jag er att så fort snö och is försvunnit är det jag som köper löparskor och ger mig ut och joggar. Jag kommer så klart skriva om det när jag sätter igång!
Så, nu har jag lovat er alla, så nu kan jag inte dra mig ur! =)

Haj svaj!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Det låter härligt och spännande. Jag håller tummarna för att du lyckas genomföra dina drömmar. Då blir det till att besöka Karlskrona i sommar.

2012-01-26 @ 21:56:14
Postat av: Kevin

Vad roligt och spännande med allt nytt! Hoppas verkligen att allt går din väg. Du får höra av dig när du landat i Karlskrona, jag har bytt jobb och jag jobbar där sedan årsskiftet. Lycka till!

2012-01-27 @ 06:40:32
Postat av: Pappsen

Ingår det båt och fiskevatten i Karlskrona-lägenheten??

2012-01-27 @ 16:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0