Spola ner skiten!!!





Idag är det mesta skit. Jag är trött på allt och alla (eller de flesta i alla fall). Varför kan man inte ta allt och trycka ner i toaletten och spola ner, så som man gör med annat skit?! Bara spola och bli av med det!


Jag är trött på människor och relationer. De bara tar och tar och hoppas att jag inte ska bry mig ett skit (nej mina älskade vänner, ni ska inte känna er träffade, för nu snackar jag om relationer mellan mig och killar...). Att ha blivit så jävla utnyttjad i ett år har verkligen gjort mig bitter. Vad är det med alla män?! Det enda jag önskar är ett hälsosamt fint förhållande som är på bådas villkor. Jag är trött på att vara en trasdocka som man kan behandla hur som helst. Och jag är så jävla trött på att jag faktiskt låter det hända, att jag är så jävla blåögd och tänker att "om jag ställer på allt så kanske han älskar mig".

Att äntligen ha lyckats bryta upp helt är nog det skönaste jag gjort på länge länge! Det är som att en stor jävla tygnd har släppts från hela mig! Trots det är jag bittrare än på länge och vill helst kunna skita i män överhuvudtaget.



Det ska bli så jävla skönt att flytta. Även om jag vet att det inte kommer förändra så mycket. För problemen ligger ju i mig, inte i en plats. Men jag kommer ha större möjligheter att förverkliga mig själv och mina drömmar där. Bara jag hittar styrkan att ta tag i allt.


Va på vårdcentralen igår för mitt återbesök (min jävla mage). Det tog 5 minuter. Läkaren frågade hur det hade gått, om jag följt hans råd. Ja, sa jag, jag har gjort det du sagt och självklart funka det inte. Varför skulle det funka nu om det inte funkat i två år innan?!
Då skrev han ut nån medicin som jag ska prova i två-tre veckor. Just denna har jag inte provat, men har provat 100-tals andra, så jag har ingen större tror på denna. Dessutom läser jag på alla olika preparat att de inte får användas för länge, då mage/tarm kan bli beroende. Undra om två år är för länge?
Hur som helst tog det 5 minuter och kostade 200 kr. Tack för det. Tack för att du berättar saker som jag redan hört tusentals gånger, saker som jag fått reda på när jag legat på akuten, saker jag frågat på apoteket/hälsokostaffärer, saker jag googlat.
Om tre veckor ska jag åter kontakta vårdcentralen för ett återbesök. Då är denna läkaren inte längre kvar där, utan jag kommer då få träffa någon annan, och då kanske det kunde bli tal om remiss till sjukhuset. Det dumma är då att remissen kommer skickas till Kalmar, och eftersom jag antagligen redan flyttat innan jag får någon tid där så är det ju skit samma. Antagligen får jag börja om från början när jag kommer till Karlskrona. Tack så mycket!

Förresten, om jag kommer till läkaren pga magbesvär, är det inte rätt normalt för en läkare att undersöka magen då?! Känna och klämma på den?! Läkaren jag träffat två gånger nu har inte rört mig, förutom min högra hand när vi hälsat. Är det normalt?! Är det det jag betalat 400 kr för?!


Nej, nu ska jag sluta deppa. Jag hade trots allt en fin dag igår. Tilda spelade innebandyturnering med fritids från Torsås kommun. Lina och jag satt och hejade för fullt. Och tror det eller ej, Tilda och hennes lagkamrater (sex söta små flickor) vann hela turneringen. Två matcher vann de med 2-0, två matcher blev det lika så det fick avgöras med straffar. Jättespännande! Och Tilda älskade det. Långbenta smala Tilda sprang runt på planen med ett stort leende på läpparna. Och trots en klubba på benet och en boll i pannan gick hon in på planen igen (efter några kramar av mig, mamma och pappa). Det var så härligt att se henne. Hon utstrålade så mycket lycka, som om just där på planen var den bästa platsen man kunde vara på. Så där vill jag känna någon gång!

Senare på eftermiddagen hade jag, Lina och Tilda tjejmys. Jag lagade mat (vilket är ett jävla mirakel typ!!!) och sen mös vi framför svenska top modell med semlor, cola och godis (och en och annan fis, haha). Vi tre vet precis hur en myskväll ska vara! =)


Nä, nu får det bli en baguett, som även blir dagens middag. Sen ska denna tanten sätta sig och betala räkningar. Jippi...


Ha det bra!
Puss


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Jag håller med dig, det hade varit praktiskt om man kunde spola ner all skit man drabbas av. Jag förstår också att du känner dig bitter. Men du ska tänka att de som har betet sig som skitar ska inte få fortsätta förstöra ditt liv. Du är värd att ha det bra och få träffa någon som ser hur fantastisk du är.

2012-02-22 @ 22:40:44
Postat av: pappsen

Hur kan läkare efter 5-6 års utbildning undgå att lära sig bemötande???? Tänk om alla bemötte kunder, klienter, elever etc på detta sätt. Det hade slutat i kaos.

jag håller med dig: Spola ner all gammal skit och ta nya tag. Det löser sig.

2012-02-22 @ 23:57:31
Postat av: Lina

Ja, nu spolar vi ner alla idioter och deras jävla idiotfasoner i toaletten och så möter vi våren i Karlskrona!



Älskar dig så mycket, du är bäst! <3

2012-02-23 @ 12:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0