För- och nackdelar



Jag har nu varit utan pojkvän i en vecka. Veckan har gått sakta, med flera tankar som snurrat runt i huvudet. Och visst finns det både för- och nackdelar med att vara singel. Här kommer en lista!

+ Jag kan äta vad jag vill, när jag vill
- Inte kul att laga mat åt en pers, inte kul att äta ensam med endast teven som sällskap

+ Jag har sängen för mig själv och kan bre ut mig hur mycket jag vill
- Jag har ingen att ligga och gosa med, ingen att vakna upp med

+ Jag gick ner 10 kg förra gången jag blev dumpad
- Jag tröstäter en massa skit, så jag lär gå upp i vikt denna gången

+ Jag kan se vad jag vill på TV
- Men fjärrkontrollen finns till för att småbråkas om

+ Jag kan åka in till stan och shoppa kläder utan att någon blir uttråkad och gnäller
- Men jag gillar att gå hand i hand med någon och titta på elektronikprylar

+ Jag är singel, kan flörta med hur många jag vill och med vem jag vill
- Jag är inte ute efter nåt one-night-stand, jag vill ha nåt seriöst

+ Jag slipper få panik över vad jag ska köpa i födelsedagspresent/julklapp/alla hjärtans dag-present
- Jag sitter hemma själv på min födelsedag/julafton/alla hjärtans dag med en stor chokladask som jag köpt själv och som jag kränger på 5 min för att sen må illa och tycka synd om mig själv

+ Jag kan lägga ner mer tid åt mina vänner
- De har inte alltid tid med mig för de har sina respektive att tänka på


Jag kan komma på så otroligt mycket mer, men har inte tid att sitta här mer. Jag måste... eh... jag måste inte göra nåt, för jag sitter här helt själv (eller nja, jag har ju min Luffe, men han svarar aldrig när jag pratar med honom), men jag orkar helt enkelt inte skriva mer...



Ha det bra allihopa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0