Marknad och maskerad!




Alltså Torsås är bara för underbart! Det vankas marknad imorgon. Och detta är verkligen STORT i lilla Torsås! Höstens hödjpunkt! Folk är ju till och med lediga, skolan är stängd och vissa arbeten har klämmdag. Den enda bankomaten på typ 3 mil brukar ta slut, alltså pengarna i den. Jag tog ut pengar redan idag, för imorgon finns det knappt en chans, och det stod säkert nio i kö redan idag. Hörde även ett gammalt par diskutera att det inte såg ut som vanligt i år. Detta var verkligen förvirrande för dem. Var va alla pinnar som märker ut var stånden ska stå, och varför var inte gatan helt avstängd. Jag kunde inte annat än le åt dem.
Marknaden är lite som en högtid här alltså. Och det är så urgulligt tycker jag! =)
Så imorgon blir det alltså inköp av strumpor, 12 par för 100 kr, och langos! Brukar inte bli mer för mig. Får lite smått panik av allt folk och trängsel.

Imorgon blir det även maskeradfest. Köpte en dräkt i Kalmar, en French Maid. Men självklart var den för stor, och ingen bytesrätt eller ångerrätt har man... Någon som vill köpa den? One size, men är ca en 38:a. Och man behöver ha större tuttar än vad jag har! Betalade 249 kr för den, men säljer den endast för 150 kr, och givetvis får den provas innan, om du bor i närheten alltså!

Obs! Innehåller klänning, hatt och förkläde.

Istället för denna kostym håller jag nu på att pyssla ihop något eget. Just nu fixar jag kattöron av kartong, bomull, svart tyg och ett diadem. Ska även fixa en svans, antingen i svart tyg eller leopardmönstrat (om jag hittar nåt på marknaden!). Då kan jag vara katt eller leopard, för jag har både en svart och en leopardmönstrad klänning. Måla svart nog och några morrhår så vips så är man utklädd. Ja lite tråkigt kanske, för det kommer säkert finnas ett antal katter på festen. Men va fan. Jag är i alla fall snyggast! ;)

På söndag efter jobb bär det av till Svedala (Skåne!). Jag har en jävla hemlängtan! Och Lina och Tilda ska ner redan imorgon, och då hör det liksom till att jag också åker ner. Men först jobb på söndag!

Nä, nu blir det till att fortsätta pyssla. Resultat i bilder kommer senare!

Puss

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0