Fk och Lufsen!



Tänkte dela in min min lilla blogg i olika kategorier och dessa kommer bli "Allmänt", "Hjärta och smärta", "Kropp och knopp", "Underbara musik" och "Film och tv".
Tyvärr upptäckte jag att man inte kan välja att lägga ett inlägg under fler kategorier, tex om jag skriver ett inlägg om både kärlek och musik så jag kan inte kategorisera detta som både "Hjärta och smärta" och "Underbara musik". Vilket är sjukt jobbigt ju! Någon som vet om det går att fixa?

Hur som helst hade jag tänkt att berätta om mitt möte med FK som jag hade igår. Det gick jättebra, helt klart över förväntan! Jag ska jobba 25 % månaden ut, sen blir det en paus under vintern då jag oftast mår sämre då och istället behöver lägga min energi på annat.
Sen i mars ska jag antagligen ta tag i mina studier igen. Och dessutom få det betalt av FK. Låter bra!
Jag ska även skaffa gymkort, vilket FK betalar då detta ses som en aktivitet som får mig att må bättre. Kropp och knopp hör ihop mer än ni kan förstå. Mår man psykiskt dåligt kommer även kroppsliga krämpor. Jag blir alltid mer motaglig av infektioner när jag är nere.
Hur som helst, nu ska jag inte se allt negativt i förhand. Jag har mått mycket bättre denna hösten än innan. Så det är inte alls säkert att jag får en jobbig vinter ju.
Dock vill inte min huvudväk riktigt släppa. Jag vaknar nästan alltid med huvudvärk nu förtiden, och jag börjar misstänka att det är för att jag håller på att försöka sluta röka. Röker bara en cigg om dagen nu. Tycker jag är väldigt duktig som klarat det utan några hjälpmedel! Heja mig!

Min lille hund (nä jag vet, han är stor) har skadat sig. Trampat på nåt vasst och fått ett skärsår i ena tassen. Han sa inte ett ljud när det hände, så jag upptäckte det inte förrän vi kom in, då det blev blodspår. Jag fick tvätta trappuppgången och hallen. Och plåstra om Luffe. Tack och lova hade jag sårtvätt hemma, så det blev en ordentlig tvätt, en bit bomull med läkartejp och en strumpa på tassen.
Vet inte riktigt hur jag ska göra nästa gång vi ska ut. Vill inte att det ska komma skit i såret. Men man får väl tvätta av det efter varje gång. Stackars Lufsen. Tack och lov besväras han inte alls av det, förutom nu när han har en strumpa på tassen. Då kan han inte gå ordentligt för det känns konstigt.

 

 

Nu blir det en treo och hoppas det hjälper lite grann. Sen blir det middag hemma hos Lina. Men jag ska ta med mig egen mat (går på diet juuu). Blir tonfisksallad. Mums! =)

 

Ha det bra!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0