Sommarpaniken





Sommar, sol och bad. Vilket betyder bikini. Vilket betyder springa runt i affärer för att hitta en snygg. Vilket innebär in och ut i provrum, av och på med kläder. Och vilket innebär att man hittar en massa fel på sig själv!!!
DET ÄR HEMSKT!!!
Man stor där och känner sig som en strandad val. Rumpan är sladdrig och har förlorat sin spenst, brösten finns knappt och det som finns är inte som dom brukade vara. Magen är som en stor degklump och för att inte prata om benen som är alldeles för korta och tjocka, som prinskorvar ungefär.

Trots detta har jag gått ner ett antal kilo och storlekar. Idag köpte jag t ex två par shorts i storlek XS (för ett år sedan hade jag storlek M). Men man blir väl aldrig nöjd. Det är lättare att hitta fel på sig själv, än vad det är att hitta snygga bra delar av sig själv.

Trots min viktnedgång har jag blivit lite smått besatt av min vikt, mer somliga dagar. Jag är livrädd för att gå upp igen! Detta har aldrig förr varit något större problem för mig, inget jag tänkt så mycket på. Visst har jag velat banta ibland, men inte blivit besviken om det inte funkat, eller inte brytt mig när jag gett upp.

Men jag äter som vanligt, så det är inte så att jag försöker svälta mig eller nåt. Men jag får dåligt samvete och mår illa om jag ätit "för mycket". Och det är nytt för mig.

Ska försöka att inte tänka på det så mycket, men nu på sommaren när man visar så mycket hud, är det svårt att låta bli.


Nåja...


Hoppas ni hittar fina badkläder som ni trivs i och känner er snygga i!


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0