Var är våren???



Den siste februari fyllde jag 27 år. Den siste februari är sista dagen på årstiden vinter.
Nu tycker jag det kan bli vår!!!
Jag gick för nån vecka sen runt i mina föräldrars trädgård och hittade faktiskt en och annan snödroppe och vintergäck. Men sen kom där mer snö och kyla. Nu har allt töat igen, och imorgon ska jag gå på upptäcktsfärd för att se om de små blommorna klarat sig. Det är ju trots allt ett vårtecken, och sånna blir vi glada av! =)

Har spenderat fem dagar i Torsås hos min älskade syster och hennes fina dotter Tilda, och såklart den bästaste Daniel!
Lördagen blev det fest på Möre hotell. Mycket roligare än vad jag hade trott det skulle bli. Folk betedde sig hyffsat, det blev inga bråk utan alla hade trevligt och dansade. Det var liveband, ett coverband som faktiskt var bra. Snygg trummis också! hihihi
Resten av dagarna i Torsås innehöll en massa gos och mys. Måndagen var det min födelsedag och jag blev firad med god mat och teckningar av Tilda <3

Idag, torsdag, tog jag tåget hem. Egentligen var det meningen att jag bara skulle vara borta över helgen, men hemresan sköts upp hela tiden. Jag ville inte åka hem!!! Men här hemma gick en hund som sakna mig, så till sist fick jag ta min väska och gå.

Imorgon blir det häng med min tv-spelsnörd André. Sen blir det att göra ordning i lägenheten!
Och handla mat inför festen.
För på lördag har jag och en kompis gemensam födelsedagsfest. Ska bli så himla kul!
Ska bjuda på lite plockmat och jag letade recept på nätet hela gårdagen. Vad det blir får ni veta senare.

Har vunnit en kjol på tradera. En jättesöt sommarkjol som jag kanske ska ha på mig på lördag. Annars har jag även fått låna ett par ursnygga byxor av syster Lina. Kan bli dom med... Hmm, vi får se.


Nu ska jag snart få paket av mamma o pappa! Det gillar jag! =)
Sen blir det sängen, är grymt trött.


Ha det bra allihopa!
Pusspuss

 

Bjuder på en bild från lördagen.
Lina håller på att göra sig i ordning och jag dricker vin och leker som vanligt med webkameran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0