Hjärta och smärta!


Jag ber om ursäkt för att jag inte bloggat på länge! Dagarna har varit fulla av packning och stress, och midsommaren har spenderats i Stockholm. Men nu är jag här igen!
Och var är då här egentligen?! Jo just nu ligger jag i min gamla säng som står i mitt gamla rum i mitt gamla hem. Är hos mina föräldrar ute i Svedala. Lägenheten i Malmö är fullpackad med flyttkartonger och allt står redo för att lyftas ut till flyttbilen som förhoppningsvis kör i väg på torsdag. Ni anar inte vad som jag längtar!!!

Har nu äntligen också fått se min blivande lägenhet. Det var en helt annan känsla när jag steg in i den, än vad det var när jag för första gången steg in i den i Malmö. Även om denna bara är 6 kvm större, så känns den mycket mycket större! Köket är ett riktigt kök, i ett eget rum liksom. Vardagsrummet/sovrummet är ljust och fint, lagom stort och kommer vara lätt att möblera. Jag kan redan se hur jag ska ha det! Och en fin balkong har jag, som kan stå öppen på natten utan att jag riskerar nattliga besök (lägenheten i Malmö är på första plan och har endast en dörr som man kan öppna, dvs vem som helst kan ta sig i där).
Allt kommer bli så bra, det känner jag i hela kroppen!

Hoppas alla hade en trevlig midsommar. Själv har jag inte tänkt skriva om min då den gick från bra till dåligt till bra tillsammans med dåligt. Alltså just nu är det både bra och dåligt. Det dåliga är att helgen slutade med en kraftig urinvägsinfektion. Inte kul!!!
Annars är det bra. Väldigt bra till och med! Ni som vet, ni vet.
Men tack till Lina och Dennis för en rolig midsommarfest och för att vi fick bo och skita ner hemma hos er! =)
Men ingen midsommarstång fick jag se detta året heller... Vart har de tagit vägen? När jag var liten stack dem upp överallt. Känns det som i alla fall! =)
Haha, och någon midsommarklänning hade jag knappt på mig. Eller alltså jag tyckte det var för kallt för att ha klänning så istället hade jag shorts och linne (och hur skulle detta vara varmare???). Men klänningen åkte på senare på kvällen då min mage blev för svullen för att kunna knäppa knappen i shortsen, av all god mat och dricka. Hehe


Nej, nu måste jag sova. Fast jag kommer nog inte kunna sova då jag har så ont av urinvägsinfektionen. Känns som att jag har tusen nålar i urinröret, och varje liten rörelse får mig att kvida av smärta!!
Känner man sig döende av andra sjukdommar så känner man sig fan verkligen levande av detta. Jag menar, denna smärtan talar verkligen om att man lever, dock på ett förjävligt sätt!!!


Puss och god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0