Kossor och fyrklöver!




Tog en lång promenad i morse, 10-15 km, Lufsen och jag!
Det var skönt, fast lite jobbigt då och då. Min kondis är ju inte riktigt som den ska, men det ska jag ändra på!
På vägen träffade vi på söta kossor som var väldigt nyfikna på vad vi var för några, särskilt nyfikna var de på Lufsen. Korna låg utspridda i hagen, men när de såg oss kom dem genast fram till stängslet.


Lufsen och jag hade ett långt intressant samtal med kossorna! =)

 

Efter ett tag traskade vi vidare. Vi gick och gick och jag trodde aldrig vi skulle komma fram. Men tillsist började jag känna igen mig, och efter ett tag var vi inne på Valfridsbo, det nya bostadsområdet i Torsås. Där satte vi oss i lusthuset som står på en liten ö i sjön, tog en cigg och vilade lite. När vi sen gick vidare lyckades jag titta ner i gräset precis i rätt ögonblick och fick då syn på ett fyrklöver. Mitt efterlängtade fyrklöver!
När jag flyttade till Torsås förra gången hittade jag också ett precis sådär av ren tur, och jag tar det som ett gott omen.
Jag har nog aldrig hittat fyrklöver i Skåneland, men här har jag hittat fyra stycken. Detsamma gäller med regnbågar. Aldrig förr har jag sett så många regnbågar här som någon annanstans. Också ett bra omen!

 

 

Nu ska jag äta lite, sen blir det en kort runda med Lufsen. Sen får vi se vad resten av dagen har att erbjuda! =)

 

Puss

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0