Rivmärken, räkfrossa och jobbansökan



Jag är täckt av rivmärken och myggbett, men det är väl så det ska se ut om sommaren när man är ute och rör sig. Jag har legat i Tobias rabatt och rensat ogräs. Förrigår rensa jag hans stengång. Jag älskar det!!! Hade kunnat göra det varje dag, men ogräs växer inte så fort. Fort, men inte såååå fort.
Men, som jag skrev, så har jag fått ett antal rivmärken och diverse insektsbett. Bland annat blev jag biten av en hästfluga eller vad de nu heter. Den jävlen förföljde mig och tog sig ett bett på min skuldra. Aj!


Idag har jag betsat färdigt mina hyllor, så nu ska de bara lackas och sen upp på väggen! Tror det blir jättefint! =)


Imorgon ska jag, Lina och Jessica ner till Dalskärs sjökrog för att frossa i räkor. De har olika temakvällar nu på sommaren, bland annat räkfrossa, filéfrossa, grekisk afton m.f. Man betalar ett antal kronor, tror det är ca. 160 kr för räkfrossan, sen får man äta hur mycket man vill! Mums!!! Jag tror vi kommer rulla därifrån sen! haha


Och i helgen skulle jag egentligen till Stockholm, men tror inte det blir av... Skulle bli en tjejhelg med Emma, Lisa, Gry, Malin och Linnea och det hade varit så kul att träffa dem! Men pengarna har börjat sina...


På tal om pengar så ska jag söka jobb. Möre hotell i Söderåkra, ett stenkast från Torsås, söker städerska. Och då jag verkligen vill, och behöver komma igång med något, tänker söka. Inget jobb jag vill ha i all framtid, men i alla fall ett tag, typ ett år eller två. Har ju jobbat som städerska innan, och trivdes som fan med det.
Så nu sitter jag och försöker få ihop en jobbansökan. Det är verkligen svårt! Men det ska väl gå.
Så, alla där ute, håll tummarna för mig, snälla!!!


Ha det bra allihopa!
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0