Tvätt och en massa firande!




Idag har jag tvättat hela eftermiddagen. Ännu inte helt klart, väntar på sista maskinen. Snu är alla sjukbaciller borttvättade. Nu är det bara städningen kvar, men det tar jag imorgon.


Just nu sitter jag (samtidigt som jag bloggar) och letar efter nyårsklänningen. Har ingen aning om vad jag ska göra på nyårsafton, men en klänning ska jag ha, det är ett måste!! Och detta året vill jag ha en som glittrar och är så där jättefestlig. Jag ska glittra som ett fyrverkeri!
Eller ska jag ha min nya kjol som jag ännu inte haft på mig och sen försöka hitta en snygg topp med paljetter eller nåt. Glitter glitter!!! =)

Men ja, vad ska man då göra på nyår?! Jag vet vad jag egentligen vill.
Men det ser ut som att det blir antingen Malmö eller Torsås. Vill gå på hemmafest, det brukar vara trevligare! Nåja, den som lever får se!

Igår fyllde Lina 30 år. Det blev en jättemysig dag med massa firande. Jag, Tilda och Daniel väckte Lina på morgonen med nybakade scones och varm choklad med vispgrädde och såklart paket. Senare på dagen kom mamma, Emma och Vilde upp och överraskade Lina. På kvällen blev det god mat, fläskfilé och potatiskaka. Efterrätten hade jag bidragit med pepparkakscheescake, men mamma hade även köpt med sig prinsesstårta och nån chokladkaka. Hon hade även med sig en toscakaka som farmor bakat, och Lina hade köpt pepparkakskladdkaka och bakat muffins. Men toscakakan och muffisen glömde vi. Lika bra det, för vi hade nog inte orkat ändå. Istället mumsar Lina och jag på det idag! *nomnom*


Julen blir förresten firad hemma hos föräldrarna. Blir väl bäst så. Så jag tar mitt pick och pack och åker ner den 22 dec. Vi alla ska bidra med något till julbordet, men jag är värdelös på att laga mat. Någon som har något enkelt tips på vad en nybörjare kan göra för god mat?

Nä, nu blir det lite mat och sen vika kläder!

Kram


Kommentarer
Postat av: lars

Skinka, brunkål, rögad ål, sillinläggningar, ostar, korvar, ägg, gröt, glögg, snaps, vin, öl. Resten kan vi själv fixa

2011-12-18 @ 23:52:30
Postat av: Sarah.

2011-12-20 @ 12:21:46
URL: http://ninjabob.blogg.se/
Postat av: Sarah.

HAHA, råkade klicka på skicka kommentar innan jag skrev något :P Där borde väl finnas något lätt till julbordet? Som att koka ägg tex ;) Detta året så bojkottar vi faktiskt julmaten nästan helt och hållet. Vi kör på tacos! förutom till lunchen, där blir det självklart lite prinskorv, köttbullar och så. men själva julmaten blir tacos. Ska bli så gött :)

2011-12-20 @ 12:23:07
URL: http://ninjabob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0