KnäppoSara och WM3!




Idag har jag varit jätteseg! Vid 18-tiden höll jag på att somna sittandes, så då bestämde jag mig för att gå ut med Lufsen. Det blev en runda på en och en halv timme pga följande saker:

  1. För att jag skulle piggna till
  2. För att fundera, och luska ut vad den dåliga magkänslan betyder
  3. För att desperat leta efter ett fyrklöver
  4. För att sitta en stund i lusthuset vid sjön vid Valfridsbo och bara titta
  5. Och så klart för att Lufsen behövde motion, kissa, bajsa, nosa, nosa och nosa.

Jag piggnade till. Det var skönt att vara ute och röra på sig! Men jag kom inte på vad min dåliga magkänsla betyder, den bara ligger där inne och gror... Och något fyrklöver hittade jag förståss inte. Men jag måste ha sett rolig ut som dök ner i gräset så fort där var en massa klöver. Känner att jag behöver ett nu, men hittar aldrig ett när jag väl letar. Det brukar hittas av en ren slump. Vet inte varför jag känner att jag behöver ett nu. Och jag har aldrig förr varit så besatt över att behöva hitta ett. KnäppoSara!!!


Ikväll har det även blivit pizza och tittat på en dokumentär "Paradise lost: the child murders at robin hood hills".
Lina har väckt ett intresse hos mig för ett fall år 1993 och som idag igen är aktuellt.
Tre 16-18-åriga killar blev dömda till livstids fängelse och dödsstraff för mord på tre 8-åriga pojkar, trots brist på bevis. Egentligen var det bara opålitliga vittnen, rykten och snacket om att killarna var satanister (en av dem klädde sig i svart, hade svart hår och de lyssnade på bla Metallica) som dömde.
Nu efter 18 år (!!!) har det kommit fram andra bevis, bland annat DNA, som pekar på att killarna (idag männen) är oskyldiga. Men rättsväsendet vill inte erkänna att de gjort fel, och har istället gjort avtal med männen att om de erkänner sig skyldiga så släpps de fria, vilket de idag, augusti 2011, har gjort. Anledningen till att de gick med på avtalet är för att han som fick dödsstraffet ännu inte blivit avrättad, utan hade kunnat bli det när som helst i väntan på ny rättegång.
Detta är ett jätteintressant fall, och dokumentären är sjuktbra! Finns även en fortsättning av dokumentären, men den har jag inte hittat med svensk text...
Är ni mer intresserade så googla på West Memphis Three, finns jättemycket om dem. Även kändisar som Jonny Depp, Marilyn Manson och Pearl Jam har stöttat de tre dömda killarna, och flera sånger av diverse band har handlat om fallet och om att de tre ska frias.


Tips, se dokumentären!

 




Ja, nu vet ni det.

Nu ska jag mumsa på min B&J glass och slappa framför teven.

Puss på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0