Blandat...



Har börjat höja min dos lamictal. Fick lite biverkningar, blev yr och fick hjärtklappning några dagar, men nu är det bra igen. Tyvärr ska jag höja dosen igen på onsdag, ytterliggare 50mg. Så kanske det blir fler biverkningar då. Men men, come what may!!


Januari börjar närma sig med stormsteg. Ja ni vet, jag flyttar ju till malmö då!!! Jag är nervös som fan. Nervös för hur jag ska trivas, hur Lufsen ska trivas.
Sen börjar jag få lite panik över vad jag ska göra... Min aktivitetsersättning ta slut sista februari, så då får jag inte mer pengar. Ska jag söka efter nytt, eller ska jag söka ersättning för förlängd skolgång, och plugga lite. Eller ska jag söka jobb?! Hm... jag vet inte!


Helgen var mysig. Hade Tilda här lördag till söndag. Vi var ute i snön och lekte, sen blev det film och godis på kvällen. Vi båda somnade i soffan vid 23. På lördagen vaknade vi vid 9. Tyvärr hade jag inte sovit så gott då Tilda är en liten vilde i sängen och låg och sparkade på mig. Inte många timmar sömn för mig alltså. Men Tilda var söt och lät mig sova en stund medan hon kollade på filmen en gång till (hon såg den fyra gånger, och det var den sämsta filmen jag någonsin sett, Barbi - ett modeäventyr).
Lördagen fortsatte sen hemma hos Lina med pepparkaksbak och julpyntning. Kvällen avslutade med sista avsnittet av ensam mamma söker och en massa gott (pepparkakor, lussebullar och godis!).
Mysmys

Dessutom fick jag fina teckningar av Tilda som jag måste lägga upp här. Dom är så fina!!!!

Ser ni, det är jag, Tilda, Lina och Daniel! <3

 

Vintern har verkligen kommit till Torsås. Först var det verkligen höst, det regna och regna och det blev översvämning överallt. Brandkåren hade så mycket att göra, så dom fick gå ut med att dom som fått översvämning i sina hus fick köpa egen pump och fixa det själv. Själv bor jag vid en göl (hade aldrig hört ordet innan jag flytta hit, men en göl är en liten sjö typ) och den har svämmat över helt. Husen närmast gölen står i vatten, och på malmen (området jag bor på) närmar sig vattnet de första lägenheterna.
Men nu har som sagt vintern kommit hit, vattnet har börjat frysa och det är snö överallt. Jag ska visa två bilder på hur det ser ut, och hur det brukar se ut!


Så här ser det ut nu




Så här brukar det vara...


Jaja, det är lite kul iallafall. Fast jag gillar inte kyla. Vill utomlands!!!! Tänk att komma ifrån detta, till sol och värme. Bara ligga på stranden och njuta! Ahhhh!!!
Min kompis André åkte till Thailand idag. FUSK!!!!


Nu blir det nattamacka och sen sängen!

Pusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0