Snart operationsdags... =/

 
 
En vecka kvar till operation. Jag vill inte!!!
Jag är inte rädd för själva operationen, inte rädd att den ska göra ont. Inte det jag tycker ska bli jobbigt.
Det som jag tycker är jobbigast är att jag i ca en månad efter kommer gå och blöda. Jag som knappt står ut att ha mens 5-7 dagar i månaden ska nu behöva stå ut med det i ca 1 månad. Och inte fan får man använda tampong. Nej det ska vara äckliiga bindor. Så jag kommer känna mig äcklig och ofräsch, känna mig klumpig och obekväm och vara rädd för att blöjhelvetet ska synas. Jag ska hålla mig inne hela tiden. Inte iväg och träffa nån (förutom syrran och Fija). Inte ut på krogen. Alkoholpengarna kommer gå åt bind-inköp istället. Och smärtstillande tabletter. För det måsta jag se till att ha hemma!

Tack och lov kommer min mamma hit för att ta hand om mig på själva operationsdagen. Jag lär inte va människa den dagen efter narkosen. För tydligen ska det göras under narkos, inte lokalbedövning som de först sa. Det ska bli najs! Det är mysigt att sövas.Och så slipper man vara medveten om vad de gör och sånt. Och det är skönt!!


Idag har jag mått illa hela dagen, och kräkts två gånger. Vet inte alls va det är, för jag mår bra annars. Får väl se vad det blir av det. Är kanske magen som reagerar på penicillinkuren jag tar pga urinvägsinfektion. Tar sista tabletten imorgon, så vi får väl se.

Nu ska jag sova, Har varit sömnig en timme nu, men fastnat framför datorn. Inte bra!!!
 
 
God natt och sov gott!
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0