Sommar och sol



Sommaren är här och därför ligger bloggen lite på is. Jag är ute så mycket jag kan, älskar solen!

Igår var jag och Lufsen ner vid studentviken (en badplats bakom högskolan precis i närheten av där jag bor). Vi hade jättemysigt och Lufsen fick bada hur mycket han ville. Och gissa om han ville! Det var bad hela tiden. Han älskar vatten! Även jag doppade benen, och vattnet var jätteskönt. Kanske till och med jag doppar hela mig nästa gång.
Efter att vi varit där ett tag kom fyra ungdomar med två jättesöta hundar, tikar tack och lov. Och de tre hundarna hade jätteskoj tillsammans. Lufsen fick verkligen leka av sig så det var en trött hund jag hade med mig hem sen.

Idag har jag varit hos Jessica och hennes son Neo. Vi har varit ute på deras gård och fikat och snackat en massa. Neo lekte för fullt och fick även med oss i leken lite då och då. Det var jättemysigt! Och nu har både jag och Jessica fått lite färg. Men jag vill bli riktigt brun. Funderar på att gå ut och lägga mig någonstans imorgon och sola, utan Lufsen så jag slipper hålla koll på honom. Dessutom är det jobbigt för honom i värmen. Bättre i lägenheten då.
Problemet är att jag inte direkt gillar att ligga själv, känner mig uttittad. Men ska försöka hitta nån enskilld plats där jag kan ligga i fred och läsa och njuta. Vi får väl se.


Jag har dessutom fallit för grupptrycket och beställt en Iphone och där med blivit en Ajfåne. Har varit lite emot dem innan, men min Ericsson är så himla kass och hänger sig hela tiden. Så det var tid att skaffa ny mobil, och efter mycket om och men så blev det en Iphone. Ska hämta ut den på fredag så får vi se hur nöjd/missnöjd jag blir. =)





Nej, nu blir det lite facebook, laga mat och sen ut med Luffe.
Ha det bra i värmen!
Puss


Kommentarer
Postat av: Lars Pettersson

Sommaren är här och bloggen ligger på is???? Du borde ligga på is i den här värmen... tycker jag, alltså

2012-05-23 @ 17:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0