ZUMBA



Igår hade jag en helt fantastisk dag. Jag hade vårenergi i hela kroppen.

Jag och Luffe tog en långpromenad i den sköna solen. Både han och jag njöt!
Senare på eftermiddagen körde jag igång med Zumba för första gången. Zumba är en slags dansträningsform som blandar olika latinamerikanska rytmer. Jag tycker om att röra mig till musik, så jag tänkte att detta kanske kunde vara nåt för mig. Och det var det absolut! Jag hade skoj när jag tränade. Men herregud, det var svårt, och jag blev genomsvettig. Ibland fick jag strunta i deras snabba takt och ta det i min egen. Som nybörjare får jag tillåta mig det! =)


(Det sämsta med Zumban var den manliga instruktören som var riktigt jobbig, och man ville bara gå fram till teven och slå på honom!)

Hur som helst, skoj men ganska svårt. Tack och lov har jag Zumba på dvd, så jag kan stänga in mig i min lägenhet, dra för gardinerna och skaka loss utan att någon dör av skratt.
Idag har jag träningsvärk i ben och rumpa! Härligt!!! =)


Idag har jag tyvärr inte någon bra dag. Det känns som att en migrän smyger sig på. Hade jag inte haft Lufsen så hade jag tagit en migräntablett och krypit ner i sängen, men då jag aldrig testat de migräntabletterna jag nu fått så vet jag inte hur jag reagerar på dem. Den första migränmedicinen jag hade gjorde att jag slocknade och kunde sova i ett dygn. Går inte när man har hund. Så jag vågar inte. :/
Men jag har tagit treo. Hjälper lite i alla fall.


Nu blir det en macka eller två, sen slapp i soffan.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0