Midsommar




Midsommar, det regnar och mitt humör är inte alls på topp!

När jag tänker på midsommar tänker jag på hur det var när man va liten. Hur jag älskade att klä upp mig i klänning och gå barfota i trädgården. Oftast firade vi bara med familjen. Det var det bästa. Och jag minns det som att det alltid var fint väder.
Så vill jag ha det idag med. Men den lilla flickan finns inte längre. Håret är inte kritvitt längre, den fina sommarklänningen hänger inte i min garderob.

Idag sitter jag ensam. Försökte göra mig i ordning innan för lite fest. Men när jag öppnade garderoberna kunde jag inte hitta nåt somrigt. Allt i min garderob är svart, grått och marinblått., Nån tröja/linne i rött eler vitt. Men inget fint.  När jag var liten var jag extremt "flickig", jag ville jämt ha klänning på mig, jag var en prinsessa som snurrade runt så att klänningskjolen stod ut. Idag känner jag mig bara obekväm i klänning. Och det är jättetrist, för jag vill kunna klä upp mig. Jag köper klänningar och kjolar, men de bara hänger där.

Jag ser på andra tjejer, blonda och med ljusa fina kläder. Önskar jag kunde va sån. Men istället färgar jag håret mörkt, klär mig i mörka färger. Tycker det är snyggt. Men vill även kunna va sån där ljus, glad tjej som kan bära fina kläder.
Svårt att förstå vad jag menar kanske. Saknar bara den flickiga Sara...

Kommer nog bli mycket ordbajs nu bara. Har druckit lite och är på dåligt humör. Så kanske lika bra att sluta skriva nu.

Men jag önskar er alla en fin, ljus och glad midsommar!


 

 

 

Vart tog alla åren vägen? Det gick så fort!

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0