Skitdag!!!




Jaha, inget trevligt läkarbesök. Proverna visade järnbrist och blod i avföringen. De gjorde ett trevligt endoskopi på mig (de går upp med kamera typ 5-10 cm i röven, alltså INTE trevligt!). Det gjorde ont och jag grät.
De ska skicka mig på koloskopi. För er som inte vet vad det är så är det en undersökning där de går upp med kamera i hela tjocktarmen. Man får endast lugnande och är alltså fullt medveten om vad som sker. Skoj...

När jag sen kom hem låg där ett brev från kvinnokliniken. Var, som jag skrev i ett tidigare inlägg, på gynundersökning då jag har cellförändringar. Nu fick jag svaret. Cellförändringarna har blivit värre och jag har ett virus som, om man inte gör något med det, orsakar cancer. Så nu ska jag få kallelse till en mindre operation där de tar bort en del av livmoderhalsen där cellförändringarna sitter.
Så, helt enkelt, är det en skit dag!

Jag vet att detta kommer få mig att sjunka djupare i min depression också... Men jag får ta en dag i taget helt enkelt. Kanske åka ner till mina föräldrar i skåne och tanka lite kärlek och trygghet.


Nåja. Får försöka låta bli att tänka på det. Tack och lov kommer det inte bli något problem att bli gravid i framtiden! Och det är det bästa jag hört på länge!

Nu blir det slapp i soffan med täcke över mig.
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0