Aaaaaaaaaa!




Urinvägsinfektion, igen...
Var på vårdcentralen i förmiddags och lämnade urinprov och kved mycket. När jag sprang hem (hade sån otrolig smärta och ville bara hem till min toa) hade tydligen sjuksköterskan försökt hinna ifatt mig, men inte sett åt vilket håll jag sprang. Så när jag kom hem ringde dem från vårdcentralen och ville att jag skulle komma in igen och ta blodprov då jag hade så ont och de ville vara säkra på att det inte var på väg upp till njurarna. Så det var bara till att bita ihop och gå dit igen. Men blodprovet (snabbsänkan) var inte så hög så det är vanlig urinvägsinfektion. Så nu blir det penicillin i 5 dagar. Inte skoj. Min mage blir helt fucked up av all penicillin, och jag har nog med bekymmer med min mage!


Till helgen blir det kanske en tripp till Skåne. Får se hur jag mår och hur vädret är. Inte kul att sitta fast på ett tåg och ha urinvägsinfektion. Vagnen jag måste sitta i då jag har Lufsen med mig är alltid svinkall, och att bli kall när man redan har urinvägsinfektion är inte det bästa. Dessutom ser inte min ekonomi så bra ut då det är räkningar från både CSN och Radiotjänst, plus att FK nu börjat dra 500 kr från mitt bidrag för att betala min skuld som jag har hos dem. Inte alls kul!!!
Men jag saknar min familj och mina vänner nere i Svedala och Malmö, och Lina, Daniel och Tilda ska kanske köra ner med bil och då kan jag åka med dem. Ner, men inte tillbaka, då de ska hämta en massa bebissaker och jag och Lufsen inte få plats då. Bebben kan komma när som helst och då måste alt vara klart!


Nu tror jag banne mig att jag fått feber. Blir till att ta en värktablett och kanske lägga mig i soffan en stund.

Ha det bra!



 

 


Kommentarer
Postat av: Pappsen

Tråkigt det där med urinvägs..... Jag säger som min gamla mor: Du måste klä dig varmare. Hoppas att kuren tar död på alla dumma bakterier och att du kan komma till Skåne snart.

Tips på film: Flottans glada gossar. Svensk film från 1954. Passar säkert bra för en som ska flytta till Karlskrona.

Kram på dig.

2012-02-09 @ 11:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0