Julklappar och inredning




Då var man hemma i Torsås igen! Väldigt skönt. Att vara hemma hos mamma och pappa är underbart, men 9 dagar blir lite mycket. Inget emot mina föräldrar, men man saknar sitt eget. Och det är väl så det ska vara?!

Pappa, Lina och jag var på musikal i lördags. Vi såg Les Miserables, och jag kan bara säga wow! Jag fick rysningar från topp till tå. Det är en sån otrolig upplevelse. Att sitta där bland hundratals människor, helt inne i föreställningen. Musiken, sången, allt var underbart! Jag är så tacksam och glad för att jag fick vara med om detta!


Jag har idag varit och hämtat tre julklappar på OKQ8 som kommit med posten. Det är så skönt att kunna handla julklappar på nätet! Så nu är Tilda helt klar, Elias är nästan klar, och en julklapp till hemlig mottagare färdig. Vad jag ska köpa till Theo och Vilde vet jag, finns också på nätet. Men hade tänkt åka in till stan och kolla om det är billigare i min älsklingsleksaksaffär. Där brukar vara billigt!
Till er andra som kanske också vill shoppa på nätet kan jag rekommendera kampanjjakt där du kan hitta en massa rabattkoder till alla möjliga sidor du kan shoppa på, ex. leksaker, tv-spel, kläder, accessoarer, fordon och elektronik. Klicka på en kategori så ser du alla kampanjerbjudande. Vissa funkar tyvärr inte, men där brukar alltid vara något som funkar. Jag fick tex 10% rabatt på lekmer. Helt perfekt!!

Idag känner jag mig extremt pysslig. Jag har hittat ett tips om hur man kan förnya sitt soffbord. Och jag är väldigt trött på mitt, så det är ju perfekt. Så här gör man:
  • Sandpappra bordet så att det får en "ruggig" yta.
  • Hitta en snygg tapet. På maleributiken kan du beställa 1 meter långa tapetprover där du bara betalar frakten. Finns fler sidor på nätet där du får göra detta. Skitbra!!
  • Tapetsera bordets yta med vanligt tapetklister.
  • För att få en tålig yta lacka med något som heter lacklim, kostar ca 90 kr på tex Panduro Hobby. Kolla så att det är till rätt underlag, det vill säga papp.
  • Färdigt!
Detta ska både jag och Lina göra! Skoj!

Jag planerar även att göra en sänggavel. Man klär en träskiva med skumgummi och häftar sen dit ett tyg. Se exempel här. Deras är lite mer avanserad än den jag ska göra, men det är ungefär samma. Åh vad jag älskar att pyssla i hemmet! =)

Har ni några andra inredningstips/pyssel får ni gärna tipsa mig!


Nu ska jag ägna lite tid åt min kära hund. Klorna ska klippas och pälsen ska borstas.

Tack för mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0