Fina namn

På något sätt, igår när jag var hemma hos Lina och Daniel, började vi prata om fina namn och vad vi vill att våra barn ska heta. Jag har en massa fina flicknamn, några som ska vara tilltalsnamn och några andranamn. Pojknamn däremot är svårare, men jag vet ett iallafall.
Mina flicknamn:
Bella Juni
Nova Lii
Luna Isa
Zelda ???

Hade vi inte redan haft en Vilde i familjen hade jag gärna döpt min dotter till Vilda. Kanske som andranamn?! Hm...

Mitt enda pojknamn är Adrian.

Det är svårare med pojknamn. Vill ha nåt speciellt liksom, men de namnen jag kan komma på är redan upptagna av folk jag känner. Gillar både Leo och Neo, men systersonen heter Theo, så det går ju inte...

Har tänkt lite på det där med efternamn också. Vill väldigt gärna ha min mammas flicknamn, dvs efternamnet hon hade, och har kvar, innan hon gifte sig. Bang är det. Sara Bang Pettersson. Låter inte helt fel va?! =)

Idag har jag äntligen tvättat all smutstvätt! Nu sitter jag och väntar på Lina som ska komma förbi och hämta mig. Så ska vi ut på långpromenad, 15 km blir det. Hon vill titta på ett hus utanför Torsås och som den snälla systern jag är så hänger jag med. Dessutom behöver jag komma ut o röra på mig.

Sen imorgon blir det till min nya psykolog, första träffen. Prata med henne på telefon innan och hon låter jättegullig. Cecilia heter hon visst. Ska bli spännande. Kanske jag får ut nåt av det denna gången, vem vet?!
Sen på kvällen blir det första passet med friskis och svettis. =) Nåt danspass tydligen, men det ska bli kul!
Torsdagen bjuder på ett besök hos försäkringskassan, men det har jag ju redan berättat om.
Sen på fredagen åker man ner till skåne igen. Har blivit många turer fram och tillbaka nu. Men så kan det gå. Tur det inte är särskilt dyrt att ta tåget till malmö!

Nej nu tycker jag att Lina ska komma snart. Börjar bli uttråkad...

Hörs sen




Uppdatering

Då har man gått en väldigt lång runda med Lina. 15 km blev det undefär. Men skönt var det!!! Naturen är så fin här, skogarna är som i sagorna! Och vi hittade faktiskt Blair Witch-häxans hus! =)

Nu blir det slapp i soffan. Kanske en film?! Eller spela lite PS3?! Hmmm, jag hinner nog både och!

Tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0