Ett år

 
 
Det är redan mitten av april. Snart har jag bott i Karlskrona ett år. Ett år som gått otroligt snabbt. Ett år då det hänt väldigt mycket. Ett år som gått upp och ner hela tiden.
 
 
Jag har inte skrivit på ett tag eftersom jag mått väldigt dåligt.
 
Men nu ser jag ett litet ljus. Dels är våren på ingång, och då brukar jag nästan alltid må bättre. Och dels har jag fått praktiskplats på en förskola. Jag började i onsdag.
Massa ångest och rädsla. Men när jag va där, och när jag gick hem, hade jag ett stort leende på läpparna och en varm känsla i kroppen. Jag klarade det. Jag var till och med betydelsefull och uppskattades, både av barnen och personalen. Fick till och med höra att jag är väldigt bra med barn. Okej att jag får höra att jag uppskattas och är betydelsefull ibland av familjen. Men det känns som en självklarhet att de tycker det, och att de faktiskt inte kan säga annat. Men att någon "okänd", som bara träffat mig i 4 timmar säger så betyder så otroligt mycket. På nåt sätt så har jag lättare att ta in det, att faktiskt tro på det.
 
Så trots att praktiken fortfarande är ångestfull (särskilt kvällen innan) och skrämmande, så har ett litet ljus börjat brinna där långt borta. Och jag ska kämpa för att ta mig fram till ljuset, bort från dessa skuggor. Jag vet att det kommer bli många tårar och en trötthet som inte går att beskriva med ord. Men jag hoppas att det är värt det!

Just nu mår jag skit, och därför ska jag nu krypa ner i sängen och hoppas på att få lite sömn.
God natt!

Kommentarer
Postat av: Lars Petterssonl

Bra skrivit Sara. Du kommer att lyckas!!!!!
Älskar dig!

2013-04-14 @ 22:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0