Lägenhet!!




Jag ber om ursäkt för mitt korta inlägg igår, men klockan var så mycket och jag ville sova (åtminstone försöka sova).

I söndags fick jag besked av Trossö, Wämö & Pribo fastigheter i Karlskrona. Jag har fått lägenhet, den ettan jag kollade på i måndags (för en vecka sen)!! Den var tyvärr lite svårmöblerad, men det fixar sig.
Jag ska berätta lite om den:

Det är som sagt 1 r o k, och är 40 kvm, alltså lite större än den jag har nu.
När man kommer in hamnar man i en liten hall med badrum till höger. Badrummet är lite litet, men jag har badkar!!! Går man rakt fram från hallen kommer man in mitt i det enda rummet. Till höger är köksavdelningen, med ett riktigt ordentligt kök, stort och fint. Och jag får plats med matbord vilket jag inte får plats med nu.
Till vänster är vardagsrumsdelen. Väggen utåt har några fönster och även balkong, balkongen är på vardagsrumsdelen. Även ingången till "sovrummet" (sovalkov, men är som ett litet rum där det finns tre garderober och plats till några få små möbler) ligger i vardagsrumsdelen, på motsats sida av balkongdörren. Detta gör det svårt att möblera. Finns bara en ledig vägg, och där skulle jag vilja ha soffa eller tvmöbel, vilket betyder att den möblen jag inte har mot väggen får stå mitt i rummet. Och då rummet är smalt blir det trångt att gå förbi... Förstår ni? Svårt att förklara.
Hur som helst tyckte jag den är jättefin och mysig, och det är bra att sovalkoven är som ett litet rum. Tycker det är ganska viktigt med sovrum.
Har i alla fall försökt rita upp lite hur det ser ut, så kanske ni förstår bättre.



Hur som helst är jag jätteglad!


Puss

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Jag t6ycker det ser ut att vara en fin lägenhet. Jag tror att du kan möblera så det blir mysigt.

2012-02-07 @ 21:50:19
Postat av: Pappsen

Den ser jättefin ut! Och så kommer du ju lite närmare oss!!!

2012-02-07 @ 22:32:23
Postat av: sarah

ett stort grattis!

2012-02-08 @ 18:09:54
URL: http://ninjabob.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack så mycket! Det är så himla spännande!

2012-02-08 @ 18:48:11
URL: http://enlitenflickasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0