Flickorna på tv2 på jobbet



Ibland kan mina jobbdagar vara riktigt skumma. Ofta har jag någon låt i huvudet som jag inte får bort på hela dagen, den förföljer mig trots att jag försöker dammsuga upp den! =)
Igår hade jag Gyllene Tider i huvudet, med låten "Flickorna på tv2". Och den är ju inte alls bra, jag gillar verkligen inte den. Jag vet inte hur den satte sig i huvudet, jag hade inte hört den på radio eller nåt sånt. Men fy vad den satt klistrad! Och herregud, texten!!! Han vill sätta på flickorna på tv2. Det är ju en hemsk text egentligen. Hade jag varit flicka på tv2 hade jag sprungit och gömt mig!!! Kan riktigt se hur Per Gessle sitter i soffan och runkar. Bläääää!


Idag på jobb var det ingen dålig låt som fastnat i huvudet. Det var Tobias som snurrade runt där istället... Inte bra det heller. Vill inte ha han där så mycket, och särskilt inte när jag redan mår dåligt av förkylningen.
Fick lyssna, med högsta volym i mobilen, på Lillasyster's "Så jävla bra" för att försöka intala mig själv att allt är så jävla bra, att jag inte alls saknar honom. Man kan ju försöka lura hjärnan. Ni vet, som den där terapi-grejen då man ska se sig själv i speglen och säga "jag är bra, jag klarar allt" osv eller som Stig-Helmer i sällskapsresan - "Jag kan flyga, jag är inte rädd". Det ska ju tydligen fungera.
Hur som helst, jobbet gick trögt. En snörvlande näsa, en kliande hals och en och annan tår som fälldes i min ensamhet. =/

Men nu är det bättre. Har fått mat i magen och känner mig inte lika deppig. Bara snuvig, men det får jag tåla!
Nu blir det en kopp kaffe och sen film!

Puss på er!




"Så jävla bra"

Jag ligger i sängen som tusen gånger förut
Ända skillnaden nu är att det verkligen är slut
Tankarna tar fart, riktig kaos i en storm
Onda tankar och dina minnen blandas i en tromb
En bomb har smällt av och på utsidan syns svettningar
För nu står jag i ledet av föredettingar
Känslostyrda kedjor håller fast mig i sängen
Jag vill bara ut men något spänner den där remmen

Är fängslad i en värld (värld)
Fångvaktaren är jag (från dig)
Finns ingenting kvar

DU, det är över nu och all våran tid är slut
För det finns inget kvar (finns inget kvar)
DU, det är över nu och det känns galet sjukt
Jag mår så jävla bra (mår så jävla bra)
Bra, bra, bra
Mår så jävla bra
Bra, bra, bra

Jag har slutat att känna, fast det fortfarande känns
Du är ändå min stora kärlek fast det fucking bränns
Tårarna kan komma trots att veckor blivit år
Kan fortfarande känna din hand på mitt lår
Jag skakar vid tanken på att du tillhör någon annan
Kommer alltid fundera på hur det blivit om du stannat
Timmar blir veckor tills tiden försvinner
Tårar blir tankar tills kremeringsugnen brinner

Är fängslad i en värld (värld
Fångvaktaren är jag (från dig)
Finns ingenting kvar

DU, det är över nu och all våran tid är slut
För det finns inget kvar (finns inget kvar)
DU, det är över nu och det känns galet sjukt
Jag mår så jävla bra (mår så jävla bra)
Bra, bra, bra
Mår så jävla bra
Bra, bra, bra

Nu är det bara så många minnen kvar
Du var så underbar, så jävla fin
Nu är det slut och det finns inget kvar, nu finns bara jag
(Var det dig eller mig det var fel på?)

DU, det är över nu och all våran tid är slut
För det finns inget kvar (finns inget kvar)
DU, det är över nu och det känns galet sjukt
Jag mår så jävla bra (mår så jävla bra)
Bra, bra, bra
Mår så jävla bra
Bra, bra, bra
Mår så jävla bra
Bra, bra, bra
Mår så jäla bra
Bra, bra, bra





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0