Jättekul!!!!! =D




Jag har haft en underbar helg!
Lördagskvällen spenderades i Kalmar en ett gäng härliga tjejer. Jag hade så otroligt kul, har inte haft så kul på jättelänge. Tack underbara Elin för att jag fick hänga med!!! <3


Da Girlz!
Från vänster: Louise, Elin, Emma och Sabina!



Söndagen var i och för sig ganska hemsk. Jag kräktes hela dagen och mådde verkligen pyton. Ändå hängde jag med Lina och Daniel ut i skogen och plockade svamp. Det var mysigt och jag mådde faktiskt mycket bättre ute i friska luften. Men när vi körde hem började jag må skit igen, och när jag kom innanför dörren fortsatte jag kräka en timme till. Då var klockan typ halv sju och jag var fortfarande bakis. Men såååå värt det! =)

I skogen berättade Daniel om en fluga som bets, han påstod att den var stor och ville in i håret på människor. Lina och jag skrattade åt det, för vi märkte inga sånna flugor (Daniel påstod att han haft typ tre på sig).
Dagen gick, och på kvällen bjöd söta Lina på trerätters middag. Efter maten satt vi i soffan o kollade tv när det plötsligt kändes som det kröp nåt i min hårbotten. Jag drog igenom fingrarna i håret, och mycket riktigt hade jag en sån fluga. Jag fick panik och sprang runt i lägenheten, visste inte alls vad jag skulle göra. Verkligen panik. Sen sprang jag in på toan och tvättade håret typ tre gånger.
Denna fluga kallas för älgfluga då den ofta bosätter sig i pälsen på älgar och andra hjortdjur, men kallas även för annat också. Flugan letar upp sitt värddjur där den sen tappar sina vingar och lever på blod (en slags parasit) i hela sitt liv.



Jag fick verkligen panik, hatar insekter som kryper på en. Borstade igenom Lufsens päls i en timme sen, för han var med ute i skogen.
Kan fortfarande känna hur flugan kryper i nacken på mig. Urk!!!
Läs mer här om den. Riktigt äcklig!!!


Nu blir det sängen. Imorgon är det jobb! =)

Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Det va en rääääli flua!!

2011-09-27 @ 01:19:31
Postat av: Sara

Ja, riktigt äcklig. Och svår att bli av med då den nästan har klor som den håller sig fast med. Och den är svår att döda. Helt klart värre än en fästing enligt mig!!

2011-09-27 @ 15:56:00
URL: http://enlitenflickasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0