What a night!



Vilken dag/natt.
Igår jobbade jag, började redan kl 6 och hade en jävla energi så fick mycket gjort. Skönt som fan! När jag jobbar ringer Lina. Hon är på ultraljud med Daniel för att titta på bebisen (hon är halvvägs nu!). Även könet skulle försökas ses. Så när jag ser att det är hon ringer blir jag både orolig och uppspelt. Men allt var bra, dock kunde de inte se könet då bebben var busig och låg med ryggen till. Men det är en frisk liten krabat som ligger där inne och växer, och det är ju huvudsaken!
Men tydligen hade Lina och Daniel även fått för sig att åka till svedala under dagen (kvällen). Emma hade födelsedagskalas för älsklingsVilde som den 15de fyller 4 år! <3 Och självklart gick jag med på att hänga med!
Men när jag kommer hem från jobb tvekar jag. Ska jag verkligen åka bil i tre timmar (med Lufsen) för att stanna i några timmar och sen sätta oss i bilen igen, komma hem sent och sen upp och jobba kl 6 dagen efter.
Till sist bestämmer jag mig för att åka med.
Så strax efter 4 sätter sig jag, Lufsen, Tilda, Lina och Daniel i bilen för att åka ner och överraska alla! =)

Resan ner går hyffsat bra trots bilköer och vägarbeten.

När vi kommer ner till Svedala parkerar vi på ett ställe där de inte kan se oss, smyger till huset och ringer på. Bara Emma visste att vi skulle komma, alla andra blev jätteöverraskade! Kul!!!
Så vi fick träffa Emma och Vilde, mamma och pappa och Anton, moster Pia och morbror Ulf och älskade kusinerna Joel, Tova och Hugo! Sjukt ledsen för att inte älskade syster Anna, såger Jan-Erik och deras buspojkar Theo och Elias va där, men Anna skulle jobba natt, plus att Theo haft ont i magen under dagen, så jag förstår dem.

Hur som helst var det ett mysigt kalas fram till att jag plötsligt blev sjukt illamående och fick ont i magen. Och strax innan vi skulle köra hemåt kräktes jag. Kul... Så det var bara att ladda med en massa påsar i bilen.
Vid 24 började vi vår resa hemåt.

Första biten gick jättebra, jag somnade snabbt, så även Lina och Tilda. Strax utanför Karlshamn vaknar jag av att Daniel utropar nåt, svänger av på en avfart och bilen bara dör. Diesleslut...
Lite smått panik. Mätaren stod på att det skulle vara ca 10 liter kvar, och Daniel hade tänkt tanka snart. Men mätaren visade tydligen fel.
Där stod vi, mitt ute i ingenstans. Det var superkallt och kolsvart. Tilda ska upp till skolan, Daniel och jag till jobb.
Tack och lov får Daniel ta i sin mamma som genast sätter sig i bilen med sin man, men vertyg (då man måste lufta hela systemet, ja jag har lärt mig nåt nytt!) och diesel.
Vi får vänta ca en timme (klockan var kanske 3) sen kom de räddande änglarna. Då hade vi hunnit frysa ihjäl lite.
Men tack underbara Petra och Peter!!!! Ni förtjänar så otroligt mycket för denna insats!

 



Vid 5tiden kom vi äntligen hem, frusna och trötta och illamående.
Jag kastade mig i sängen fullt påklädd, skickade sms till Andreas och bad honom hoppa in på jobb då det bara var ca 5 bädd som skulle göras, och sen somnade jag.
Vilken natt!
Sömnen var heller inte så bra, jag drömde en massa konstigt, t ex var jag med i ett frågesportsprogram på TV med livet i insats. Jag minns att jag sprang runt för att få ledtrådar till frågorna, exmpel på frågorna var: nämna tre låtar med Bob Dylan, och namnge de tre musketörerna. Pappa hjälpte mig med Bob Dylan, och Lina hjälpte mig med musketörerna, men hon sa att en av dem hette Maria. Dumma jag litade på henne då Lina alltid brukar ha rätt. Tyvärr kommer jag inte ihåg hur tävlingen gick sen, jag minns bara att om man hade flest fel (man tävlade mot andra) så blev man kastad i havet från en båt. Och när båten sen satte på sin motor så sögs man ner till botten.
Jag drömde även att jag skulle flytta till Usa då hela min familj och en kompis flyttat dit. Men när jag skulle flytta hade det kommit en massa hot från teorrister så säkerheten var stenhård. För att komma in i Usa var man tvungen att muta tullen, och jag kommer ihåg att jag hade 100 000 kr men att det inte räckte. Till sist kom jag i alla fall fram och började leta efter nagellack (varför???) och sen var jag med i ett dejtingprogram där ingen ville ha mig. Hahaha...

Jaja, det blev allstå inget jobb för varken mig eller Daniel, och Tilda stannade hemma från skolan.
Vid 18-tiden kommer Tilda och ringer på dörren och VÄCKER mig. Jag hade alltså sovit hela dagen. Stackars Lufsen!!!
Nu sitter jag här med svullna ögon och orkar knappt röra mig. Känner mig nästan bakis. Och magknip har jag...
Det blir en tidig kväll, ska ut med Luffe strax sen blir det sängen.

Så god natt mina älskade läsare (vilka ni nu än är!)
Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0