Jävla julstress



Efter tre timmar på ett överfullt tåg där Lufsen i stort sett får ligga på människors fötter och till och med blir trampad på svansen, och efter 45 minuters dryyyg bussresa är jag då äntligen på hemmaplan. Kom hem igårkväll. Föll ner i soffan som en degklump och somnade relativt tidigt (tidigt för mig!).

Idag har man varit på jobb. Började inte förrän kvart över 9, men trots det var det sjukt jobbigt att ta sig upp när klockan ringde. Man blir trött av att resa, även om resan bara tar 4 timmar. Seg i både kropp och knopp!
Men det var skönt att jobba, röra på sig lite, umgås med de andra i personalen. Är så jävla synd att jag tvingas sluta där. Jag vill vara kvar ju! Mår bra av att ha något att göra och att komma ut och träffa folk. Min sociala fobi känns nästan helt som bortblåst. Okej att jag fortfarande är lite blyg och försiktig, men det är 100 ggr bättre än vad jag var innan. Tror jag har vuxit minst 2 dm! =)

Imorgon ska jag börja med min diet igen. Jag har gått upp i vikt pga allt småätande, så nu är det slut med det!
Hädan efter kommer det alltså bli min egna diet som jag gick på för nåt år sen; knäckebröd, havregrynsgröt, frukt, grönsaker, vatten och "riktigt" juice (det vill säga juice av bara frukt, inga tillsatser). Den dieten var bra, man behövde aldrig gå hungrig, och om man blev sugen på nåt så gick det utmärkt med typ vindruvor. För, om jag ska vara helt ärlig, så tror jag inte att det alltid handlar om sötsaker utan istället handlar om plock, att man sitter och plockar framför tv, så som du gör med en påse godis.
Om jag vid något tillfälle får för mig att "festa till det" så gör jag grönsaker med dipp. Och det är ju smarrigt! :)


Det är ju knäppt vad tiden rusar fram. Det är mindre än två månader kvar till julafton och nyårsafton. Inte klokt ju! Men julen betyder bara stress för mig. Jag kan inte njuta. Först stress inför julen, med julklappar att fixa till alla barnen. Sen tjaffs om var man ska fira jul. Jag vill helst fira med alla ju, men vi är en stor familj med många viljor. Och dessutom har jag två syskonbarn (Linas Tilda och Emmas Vilde) som har separerade föräldrar vilket betyder att de kanske inte kan fira jul med oss, utan ska fira med deras pappor. Vilket inte alls är kul!
Tillsist brukar det bli bestämt hur det ska firas (ganska ofta utan någon men vi brukar ordna en julfest senare då alla kan komma!). Men tyvärr är jag en sån som tycker det är jobbigt att sitta och umgås så länge. Jag vill helst kunna dra mig undan ibland. Och för att inte snacka om alla jul-låtar som diverse artister ger ut på skiva och nån jävel måste köpa och spela om och om igen. *AAAAaaaaaaaaa*


Sen kommer då nyår. Då ska man bestämma vad man ska göra, vem man vill fira med och om det över huvudtaget finns något att göra.
Sen ska man fixa outfit, för något nytt att fira in det nya året med måste man ha! Och det är skitsvårt att få tag i nåt då det varit mellandagsrea och det mesta är borta i affärerna, eller endast stora storlekar kvar...
Fan, jag orkar inte. Får ångest bara jag tänker på det!





Nä, jag borde städa. Får väl hitta orken, tror den ligger gömd någonstans djupt inne i mig, och sätta igång.
Ha det bra!
Pusspuss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0