Sömnlös, fortsättning.




Natten har varit hemsk. Somnade inte förrän vid 8 i morse. Förstår inte. Det var helt omöjligt att somna. Ställde klockan på 12 så att jag inte skulle sova bort hela dagen och sen inte kunna somna ikväll igen. Men självklart har jag znoosat och kom inte upp förrän 13 - 13.30. Så kanske natten är förstörd. Vet inte om jag ska hämta ut theralen. Kan dock bli jävligt seg dagen efter, och det är trist! Vi får väl se...




Julen är nu nästan planerad! Känns skönt.
Eftersom en av mina systrar inte ska ha sin son på julafton blir det nog lite firande den 21e med mamma, pappa, Anton, Emma, Vilde, Tilda och Lina.
Julafton ska pappa jobba, Anton brukar sitta vid datorn och min syster Anna och hennes familj brukar vilja fira själv. Så jag och Emma (och kanske Lisa, en kompis) sticker till Stockholm, jobbar som volentärer på något härbärge (julen handlar trots allt om att ge!) och sen på kvällen festa bort hela julhelvetet. Förlåt, men julen är inget jag tycker om. Allt handlar om att glädja barnen, men jag känner mig mer ensam än någonsin då jag inte har några barn.




Lägenheten ser ut som ett bombnerslag. Kanske jag borde städa... Men först blir det en tur till byn och inhandla några saker.


Förrsten, jag har fått en tidig julklapp från försäkringskassan. Nämligen en skuld på 5054 kr. Tack som fan. Precis det man vill ha till jul. Jag hatar fk. Jag hatar min situation, men vet inte hur jag ska vända på allt. Känns som att det mesta går emot mig just nu. Kärleken och ekonomin bara skiter sig.


Nä nu får jag lyfta på mitt stora arsle och göra något.


En uppdatering om polenfärjan kommer ikväll eller imorgon. Men kan redan avslöja att det är inget jag kommer göra om.


Puss hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0