J#&%a försäkringskassa!




Sitter hemma hos mamma och pappa, i tryggheten, i värmen. Här kan jag slappna av till tusen, både på gott och ont.


Jag har fått dåliga besked från Försäkringskassan. Jag får inte fortsätta jobba... Trots ett muntligt "ja" om 50% jobb och 50% aktivitetsersättning har jag nu fått ett skriftligt avslag. Tack och lov blir jag inte återbetalningsskyldig då de det finns något som heter prövotid då man får testa att jobba i tre månader och få både lön och ersättning.
Men nu får jag alltså inte fortsätta jobba. Eller jo, det får jag, om jag bestämmer mig för att bli av med min aktivitetsersättning och bara jobba. Men då jag knappt jobbar 25% kommer jag inte klara mig rent ekonomiskt. Dessutom känner jag att jag behöver fortsätta med min aktivitetsersättning då jag forfarande har mina upp och nedgångar och inte vet alls hur vintern kommer se ut för mig. Detta är ju min värsta period, och ibland kan jag gå ned mig totalt. Ska göra mitt yttersta för att det inte ska bli så, men man kan ju aldrig veta.
Kanske jag behöver ta det lugnt under vintern, och sen börja på nya tag efter årsskiftet.


Någon som vet om "friends with benefits" är något att se?! Annars tar jag gärna emot filmtips!


Nu blir det in till stan med mamma för att handla vinterjacka. Hade inte alls tänkt köpa ny i år, men Luffe gjorde nått ryck när vi var ute och gick så den sprack under armen. Och det är kanske inte så fint...
Så det får bli en ny. Om jag hittar någon. Annars får jag väl sätta mig och försöka sy igen hålet, om det går.


Nu sticker jag!
Puss


Uppdatering
Hemkommen från Malmö med mamma

Det var ganska svårt att hitta jacka. Fanns många snygga, men som kanske inte var så varma. Sen fanns där de som var praktiska men inte särskilt snygga. Fast jag är den som väljer snyggt framför praktiskt. Jag är ju inte ute och leker i snön i flera timmar. Och är jackan inte tillräckligt varm så tar jag en kofta under!
Så tillsist bestämde jag mig för en jacka från Vero Moda.
Men det blev inte bara en jacka. Jag hittade även snygga vinterskor, perfekta att ha när man är ute och går med Lufsen.
Det blev även ett linne då jag hade en bonuscheck på 50 kr på H&M. Och sen blev det en leksak, godis och schampo till Lufsen! =)

Nu ska jag äta pannkakor!


MUMS!!!!

 


Puss haj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0