Bomb sprängdes i centrala Malmö




I natt sprängdes en bomb i centrala Malmö.

Idag när jag åkte buss satt jag själv och på innersta sätet. En man (mörkhyad och med stortskägg) gå på bussen, sätter sig på sätet bredvid mig fast på andra sidan gången, men sätter sin väska på sätet bredvid mig.
Och jag lovar, vilken jävla panik jag fick. Och förlåt, jag menar inte att alla mörkhyade skäggiga män är terrorister, men jag var säker på att han hade en bomb i väskan och att vi när som helst skulle sprängas ihjäl.
Jag hann tänka miljoner tankar, om hur jag skulle dö, om jag skulle känna smärta innan, hur jag skulle se ut efter sprängningen. Hade någon ens känt igen mig?!
Jag ville verkligen bara hoppa av bussen, paniken satt i hela kroppen! Men så försökte jag lugna mig och tänka att såklart det inte är någon bomb, och om jag hoppar av bussen så hinner jag inte till sjukhuset i tid.
Så jag satt kvar på bussen, rädd och panikslagen, svettades och höll ihop mina händer så hårt att det gjorde ont. När bussen stanna på min hållplats nästan sprang jag ut.

Så dum jag känner mig nu. Varför skulle någon vilja bomba en stadsbuss med tio personer i, i lilla Malmö?!
Men ni anar inte så rädd jag var!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0