Home sweet home!



Mitt älskade hem ligger i Torsås, och inte här i Malmö... När jag åker ifrån Torsås, tillbaka till Malmö, känner jag mig deppig. Och jag brukar nästan alltid åka direkt hem till mina föräldrar istället för till min tomma lägenhet. Jag känner mig inte alls hemma där!!! Tur mamma och pappa bor kvar i lilla Svedala!

Idag är jag extremt uttråkad. Ont i halsen har jag också. Ligger och slappar i soffan, orkar inte lyfta en lem...
Men man får kanske tvinga sig. Följer med pappa ner till byn nu.

Skriver mer sen.

puss så länge



Då har man varit i byn. Gick till apoteket för att kolla på fästingsmedel till Lufsen. 260 kr för 4 veckor!!! Fatta så dyrt!!! Då plockar jag hellre fästingar.
Köpte lite vitaminer och koffaintabletter till mig. Nu jävlar ska min trötthet försvinna! D-vitaminbrist kan även orsaka depression så ska testa ta det och se om jag kanske kan slippa mina antidepressiva så småningom.

Var precis ute med Lufsen på en runda här i Sjödiken (där mina föräldrar bor). Det är så härligt. Att kunna släppa Lufsen på grusvägarna utan att behöva oroa sig för någonting!
Träffa även en man med sin hund Ludde. Här känner man till alla, och särskilt andra hundägare. Mannen, som jag knappt snackat med innan, ja mer än om hundarna då, fråga om jag flyttat hem från Småland igen. Så jag fick berätta att jag nu bor i Malmö men ska flytta tillbaka till Småland i sommar. Hur kunde han veta att jag bor, eller rättare sagt bodde, i Småland?!
Och här är en kvinna, som innan jag flyttade till Småland alltid hälsade på Lufsen när han var ute i trädgården. De fick en speciell relation, Lufsen kunde höra/lukta att det var hon som kom gående. Hon har tydligen frågat mamma om Lufsen, om han dött. Mamma fick då berätta att jag flyttat. Det tyckte kvinnan var väldigt synd, men tur att Lufsen inte var död förstås. För ett tag sen mötte jag och Lufsen kvinnan när vi var ute. Lufsen såg på långt håll att det hon och sprang direkt fram till henne. Så sött! Det blev ett väldigt glädjefyllt möte för de båda!
Lufsen är väldigt populär här i Sjödiken. Det är kul! Alla hälsar glatt på honom och det är ofta man får höra att han är så snäll och fin. Då blir man stolt! =)

Nu ska jag snart åka in till Malmö. Har lite att fixa där hemma. Bland annat ska jag börja packa så smått. Längtar till flytten. Nu är det bara lite mer än en månad kvar. Ska dessutom höra med tjejen som bor i lägenheten som jag ska flytta till om hon kan tänka sig flytta redan den 26 juni, då hon som ska flytta in i min lägenhet gärna ville flytta in då. Man kan ju fråga! =)


Nu blir det ännu mer slapp i soffan med pappa. Pappa sitter här bredvid mig. Han har somnat och nickar till med huvudet lite då och då. Det är kul att titta på! Haha

Är så sugen på att ta en sistaminuten-resa. Bara åka iväg en vecka, sola och bada och ta det lugnt. Finns jättebilliga resor nu, om man är beredd på att åka inom några dagar, vilket jag är! Så ska kolla lite närmre på det- Någon som vill följa med?!

Fick precis ett samtal från sjukhuset i Malmö. Eftersom jag är hjärtpatient så vill de göra en undersökning på mig och andra hjärtpatienter. Så jag får en gratis hälskontroll, ultraljud och kolla blodet och andra saker. Häftigt. Och kul att man kan ställa upp i forskningssyfte! Ja, självklart tackade jag ja! Så nästa vecka kör vi!

Ha det bra allihopa!
Puss


Kommentarer
Postat av: Jessica - Mamma till bustrollet Neo

Omega 3 är ju nyttigt av en mängd anledningar, och en av dessa anledningar är just depression då omega 3 ökar mängden seratonin i hjärnan (må-bra substans) och det lindrar på så sätt depression.



Jag känner en som använt omega 3 när denna mådde dåligt och hade svårt att stiga upp på morgonen p g a detta - och det funkade kanon. Redan efter några dagars användning så kände personen sig märkbart bättre!

2011-05-19 @ 15:27:55
URL: http://ettogonblickisander.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0