Lite av varje (uppdaterad)




Slut på tidningspapper så jag kan inte packa mina glas, tallrikar och andra ömtåliga saker. Måste hem till mamma och pappa och hämta tidningar då jag själv inte har tidning eller får reklam... Men annars har jag fått en del gjort idag. Har tvättat och packat icke ömtåliga saker. Och sorterat ut fler kläder. Så lite duktig är jag! =)

På tal om tvätt, jag hatar vår tvättstuga! Vi har två maskiner som går helt okej snabbt. Men sen har vi bara ett litet torkskåp och en tumlare. Jag tumlar nästan inga kläder då jag är rädd att de ska kryma eller bli konstiga i formen. Så det blir en massa kläder i det lilla torkskåpet. Och då blir det inte torrt!!! Man hinner inte torka alla kläder på den korta tiden man har, så nu hänger här fuktiga kläder, lakan och handdukar överallt i lägenheten. För ja, även om jag tumlar lakan och handdukar hinner dessa heller inte bli torra... Torktumlaren suger! Torkskåpet suger!
Så nu är jag lite irriterad. I och för sig luktar det gott i lägenheten nu av nytvättade kläder. =)




Kaninerna i parken har fått ungar, och dessa har blivit så pass stora så att det lämnat boet och kommit fram. De är så söta!!! Små pluttiga kaninungar som man bara vill ta i sin famn och gosa med. Men det går ju inte... De är livrädda för både mig och Lufsen. Men man kan ju titta!

På tal om Lufsen och parken. Jag hatar dessa småhundsägare som släpper sina hundar, för "de är ju så små och gulliga och helt ofarliga". Bjäbbiga små råttor kallar jag dem, som kommer fram till Lufsen och morrar och skäller, och Lufsen är kopplad och kan inte gör någonting. Och han är inte sån som skäller tillbaka, han bara gnyr. Men pom jag hade släppt honom lös, trots att han är världens snällaste hund och inte rör en fluga, så klagar folk. Han är ju stor, man kan tydligen inte släppa en stor hund. Är han lös och kommer fram till deras små råttor och vill leka så lyfter de upp sina bedårade råttor för de tror att Lufsen ska skada dem. Så släppa honom lös kan man tydligen inte, men små råttor kan springa lösa hur som helst, skälla och leka tuffa. Jag och Lufsen ska snällt gå förbi utan att Lufsen får hälsa.
(Förlåt att jag kallar småhundar för råttor. Vissa är jättesöta, men nu är jag arg så då får de kallas för råttor!)





Jag kan inte sluta röka... Det går bara inte. Nu har jag gått över till mentolcigg för de gillar jag inte lika mycket. Trodde jag inte skulle röka lika mycket då, men det funkar inte så bra. I och för sig har jag bara rökt en idag och klockan är 20 i 6. Men jag är sugen, och när jag skrivit klart detta så ska jag ut och ta en cigg... Jävla cigg! Jävla Sara! Jävla beroende!

Förresten har jag fått smultron i min lilla rabatt! Mums! =)

Slut för idag.

Over and out!






Lufsen och jag gick precis på långpromenad för att samla tidningar. Ni vet, på de flesta busshållplatser så finns "lådor" (eller vad man nu ska kalla det) med gratistidningar som Metro och City. Så jag gick runt och tog några stycken. Vågade inte ta en massa från samma låda, då hade folk kanske tittat konstigt på mig. Men hur som helst så samlade jag på mig tio stycken eller nåt. Så nu kan jag fortsätta packa! =)

Och förresten har jag precis samlat vuxenpoäng genom att gör min alldeles egna brunsås för första gången i mitt liv. Den blev helt okej, lite tjock bara. Men gick absolut att äta. Nästa gång blir den bättre! För nu jävlar ska jag bli en riktigt hemmafru som lagar mat, tvättar och städar. Eller nja, men lite i alla fall!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0