Uttråkad!!




Kan inte påstå att jag har en jättebra dag idag. Känner mig så sjukt uttråkad, och det är ett klibbigt väder. Man får fan ingen luft, det är så kvavt! Längtar efter ett ordentligt regn- och åskväder. Luften blir så skön efteråt!

Och jag är så trött på alla flyttlådor som står här. Även om de flesta är tomma och ska ut i förrådet. Men jag har ingen ork idag... Igår var jag väldigt duktig. Fick in alla kläder i garderoberna (ja nästan alla då jag saknar en del galjar som måste inköpas snarast) och jag fick badrummet helt i ordning. Och jag satte upp taklampan, fast jag trillade ner från stolen när jag gjorde det. Ont i benet och en del blåmärken, men det får man stå ut med.
Känner mig även jävligt duktig som kunde leka elektiker och fixa sladdar och byta kontakt. Man klarar mer än vad man tror ibland!

Jag har även börjat trappa ner min ena medicin, dock ej med vilje i början. Jag skulle hämta ut medicinen på apoteket. Min ena sort tar jag 225 mg av, men då det inte finns tabletter i den styrkan så tar jag en 150 mg och en 75 mg. Och apoteket hade inte 75 mg:en inne just då, så jag fick vara utan den. Först blev jag alldeles yr i skallen av det, men sen blev det bra. Och då känner jag att jag lika gärna vara utan den. Nästa steg ska nog vara att jag slutar ta 150 mg:en och istället hämta ut 75 mg och bara ta den. Skulle vara så himla skönt att bli tablettfri!
Dock kan det ju behövas behovsmedicin, men det får jag ta sen. Nu har jag ju inte ens någon läkare. Måste ringa teamsöder för att få någon ny läkare som kan skriva ut mediciner. Får väl ta tag i det på måndag.
Ska även ta tag i mina magproblem. Ringa vårdcentralen på måndag. Har för fan skjutit upp det i ett och ett halvt år nu. Men det är av rädsla. Min syster fick för ett år sedan blindtarmsinflammation, och när de opererade bort den upptäckte dem en tumör som dessutom var elakartad. Tack och lov fick de bort hela, och nu behöver hon bara gå på kontroller. Men nu är rädslan för cancer så stor. Tänk att de kan hitta tumörer, cancer, bara sådär. Det kändes så overkligt när Lina fick det. Tänk att det kan hända vem som helst...
Så som sagt, rädslan för att de ska hitta en tumör i mina tarmar skrämmer mig så mycket att jag inte velat få det undersökt.

Innan och efter min hjärtundersökning har tankarna om det också bubblat upp. Jag har varit med om det två gånger. Först mitt egna hjärtfel som jag föddes med. Jag var 11 månader när jag blev opererad och har inget minne av det (fast min psykolog tror att minnena ligger där djupt inne), men när min lillebror också föddes med samma hjärtfel fick jag liksom gå igenom det igen. Se allt, få svar på mycket. Man fick vara med så mycket då, det fick man inte när jag opererades. Jag fick också endast alvedon som smärtstillande, min lillebror fick morfin. Och ändå såg man att han hade så ont. Kan inte fatta det!
Här om dagen satt jag och tittade på foton från min lillebrors sjukdomstid och tårarna bara rann.


Att se honom ligga där med alla slangar gjorde, och gör, så ont i mig!
Barn ska inte ha ont, barn ska inte vara sjuka!

Min största rädsla är att mina barn föds med hjärtfel. Jag vet inte om jag hade klarat att gå igenom det igen. Men man är väl starkare än vad man tror, man måste vara det.
Tänker på en vän som fick barn som väldigt ung. Barnet visade sig vara multihandikappat, men min vän verkar ha klarat det så bra. Även om hon inte tror det, och ofta tvivlar på sig själv, är hon en väldigt stark person! Jag ser verkligen upp till dig (jag hoppas du förstår vem du är)!!!

Nej, slut på så tråkiga saker. Nu blir det en positiv sak!
Som ni kanske har sett på min facebook (ni som har mig där) har jag nu ett förhållande. Detta är med en kille som jag tyckt var (och han är!) hur fin som helst rätt länge nu, men har varit upptagen så därför har jag inte kunnat tänka så om honom. Men jag minns första gången jag såg honom. Hans ögon är så speciella och går bara inte att glömma.
Hur som helst har han äntligen blivit min! <3 Och jag är hur glad som helst och mår så himla bra!
Ville bara att ni skulle få veta det! =) hihihi

Nä, nu får jag väl ta tag i lägenheten igen. En del som ska göras ju.

Nästa vecka (alltså denna vecka som kommer) blir det en massa mys med Tilda! Lina jobbar och Tilda är ledig (dagis är stängt) så det är jag som ska ha henne! Myyyys! Hoppas det blir fint väder så att man kan åka och bada i havet! Har ju inte gjort det än...


Min prinsessa! <3

 

Puss på er!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0