Skönhet, del 2

När vi ändå är inne på skönhet.
Det här med att det är insida som räknas. På ett sätt kan jag absolut hålla med om det. Men...

Det första vi ser är utsidan. Det är det vi blir attraherade av. Inte går man fram till en människa i baren som man inte alls tycker ser bra ut. Varför flörta med en kille/tjej bara för att lära känna hennes/hans insida?!
Många djur är likadana. Till exempel påfågelhanen som visar upp sina stjärtfjädrar för att få honor på fall. 

De flesta av oss faller för utseendet först, innan vi lär känna personen i fråga. 

Visst kan också insidan spela en roll vid första anblicken. Vi utstrålar det vi känner på insidan. Men bara för att jag skulle vara en glad och självsäker person betyder inte att jag är snäll.

Ni fattar va? Jag menar att utsidan spelar en stor roll och har nog alltid gjort det. Alla vill se bra ut helt enkelt!

Det är bara någon som inte vill verka ytlig som kommit på uttrycket "det är insidan som räknas" tror jag.
Men självklart forsätter man inte dejta någon som sen visar sig helt dum i huvudet, eller?!


Vad är skönhet för dig? Vad faller du för? Vad är det som får din mage att fyllas med fjärilar?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0