Insomnia...




(Nej, det är inte jag på bilden. Jag hittade den på google.)

Om ca 2 timmar så har jag varit vaken i 24 timmar. Vad fan är fel på mig. Min sömn är helt fucked up nu för tiden. Antingen är huvudet trött men kroppen hur pigg som helst, eller så är det tvärtom. Fast just nu är hela jag pigg. Hade jag velat hade jag nog kunnat ta en joggingtur nu. Men det vill jag inte, vädret är piss. Det blåser och regnar och är bitande kallt. Då är sängen skönare! =)

Jag har fått lugnande (theralen) för att ta på kvällen om jag behöver. Men jag vill inte. Jag hatar all jävla medicin! Dessutom blir jag en zombie dagen efter, och är där ingen som väcker mig så kan jag nog sova ett helt dygn. Och det vill jag inte ju. Jag vill ha en helt jävla "normal" sömn där jag går och lägger mig vid 23 - 24 tiden, somnar direkt, sover hela natten och sen vaknar utvilad vid senast 8 - 9 på morgonen.

När jag va tillsammans med mitt ex och sov så ofta hos honom så funkade allt så jävla bra. Jag somnade och sov otroligt gott hela natten. På morgonen gick jag antingen upp jättetidigt för att smyga iväg till jobb (och då kom jag upp hur lätt som helst) eller så vaknade jag ungefär samtidigt som killen (nja, han brukade gå upp och låta mig sova, men oftast vaknade jag ca en timme efter, eller så väckte han mig). Hur som helst, vad jag menar är att min sömn faktiskt kan vara bra ibland. Så varför är den inte det nu??? Det är väl inte normalt att vara vaken i 24 timmar och inte känna sig trött?!

Knappt lönt att jag fortsätter försöka sova efter att jag skrivit klart. Klockan är snart 6, min mamma vaknar nog snart och då kan jag göra henne sällskap vid frukostbordet. Och om jag somnar nu så sover jag väl antagligen till långt på eftermiddagen, och det vill jag inte. Ska jag försöka hålla mig vaken hela dagen?! Hmm...

Lina, Tilda och Daniel har nu kommit hit. De kom inatt, jag hörde dem men orkade inte gå ner och säga hej. Och de gick direkt och la sig, klockan var nog 2. Men Tilda lär väl vaknar ganska snart, om tre timmar kanske. Och jag vill inte missa en dag med henne!

Hur som helst...


I onsdags tog jag tåget till Eslöv för att hjälpa min älskade storasyster Anna. Hon skulle på kvällen ha julfest så jag skulle vara en hjälpande hand och mysa med de två söta pojkarna Theo och Elias. Och det var en underbar kväll! Jag passade på att gosa med pojkarna så mycket jag kunde, det är inte ofta man får chansen. Theo är 7 år och vill vara stor, inte gosa och sånt där larvigt. Men ett tu tre så glömmer han bort det och sitter plötsligt tätt intill en. Det är så gosigt! Elias där emot är otroligt kärleksfull och han kramas gärna, sitter i ens knä eller håller i ens hand. Men han är ju bara 3 år så än så länge är sånt där inte pinsamt. =)
Det blev i alla fall en jättemysig kväll. Pojkarna och jag spenderade mesta tiden på ovanvåningen och kolla film, spelade spel (säkert 10 stycken!), åt pizza och godis! Då och då sprang vi ner för att titta på vad de vuxna gjorde. Och kul verkade de ha. Sånger, charader, dans och lekar. Det var ca 29 kvinnor och 1 man som skrattade, flamsade och bjöd på sig själv. Det verkar vara ett härligt gäng på Annas jobb!
Efter ett tag fick pojkarna förvandla sig till tomtenissar. Alla på festen hade köpt vars ett paket och lagt i en säck när de kom, och nu var det dags för tomtenissarna att dela ut paket. Det var nog de sötaste tomtarna jag någonsin sett, och paketutdelningen var helt otroligt charmig. Theo var lite blyg och ville inte ropa upp namnen, så Anna fick viska i Elias öra vem paketet var till och sen sa han namnet som kunde bli uttalat lite hur som helst. Det blev många skratt och "naaaaw"!
Kvällen slutade med två trötta systrar halvliggandes i soffan med vars ett glas vin i handen. Vi gäspade ikapp och min ögon gick i kors. Men självklart, efter att jag borstat tänderna och gjort mig i ordning för att sova, ja då gick det så klart inte. Halv 5 somnade jag nog, sov nån timme tills Theo kom upp för att gå till skolan vid 7. Då var jag vaken en halvtimme och snackade lite med honom, sen gick jag och la mig i hans säng och sov till 9.
Så ja, jag har alltså inte sovit mycket. Men men...
Jag följde med Anna och Elias till dagis sen satte jag mig på tåget och bussen hem till Svedala. Det var en jättebra kväll/dag!

Idag har jag varit hemma hos min söta vän André som för några dagar sedan kom hem från en kryssning i Asien. Han hade jättemycket att berätta om och vi tittade på foton därifrån. Jag minns inte alla länder de hade gått i land på, men några var i alla fall Kina, Korea, Japan och Thailand. Det lät, och såg, helt otroligt ut. Nu är jag sjukt sugen på att resa!!!


Nu är mamma vaken, jag hör henne. Då ska jag stänga ner här och gå ner till henne.

Ha en bra dag, och jag hoppas att ni har kunnat sova gott i natt!

Puss



Uppdatering



Jippi, jag lyckades somna vi 8 och sov till kl 12. Nu är jag yr i bollen och vet inte hur jag ska klara kvällen (vi ska ha lite kalas för Lina som fyller 30 år nästa lördag). Jag kommer nog inte vara så social...

Förhoppningsvis somnar jag bang bom ikväll, hade varit skönt att somna redan kl 22.

Nej, nu får jag försöka göra mig i ordning inför kalaset.
Haj och godbaj! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0