Hejdå 2011!



2011 når snart sitt slut. Och jävlar vad snabbt året gått! Här kommer en kort resume över mitt 2011!


Nyår firades först i Kalmar på en mycket tråkig fest bland folk jag inte alls kände och som inte ville lära känna mig. Det slutade med att jag tog taxi till Påboda för 900 kr för att istället gå på en fest med mina vänner. Dock blev inte festen så bra för mig då jag hamnade i slagsmål med ett ex's flickvän. Jag åkte hem, och det nya året började med ambulans och sjukhusvistelse i några dagar... Varför tänker jag inte skriva här. Ni som vet vet helt enkelt. Ni som inte vet kan fråga så får vi se om jag svarar.

Senare i januari flyttade jag ifrån Torsås till Malmö. Detta hade varit bestämt sen oktober, men i december ångrade jag mig då jag blivit förälskad. Men flytten gick inte att ändra och jag hamnade på Idaborgsgatan i en liten 1:a på 32 kvm och en sjukt hög hyra. Både jag och Lufsen vantrivdes som fan. Det blev många besök hos mina föräldrar och flera hundra besök i Torsås!
För i Torsås fanns min stora kärlek Tobias. <3 Killen jag fortfarande är upp över öronen förälskad i. Så fort jag var uppe i Torsås spenderade jag flera dygn hos honom och mådde så otroligt bra!
Och så fick jag vara hos min älskade syster och bästa vän, och hennes dotter såklart, min lilla prinsessa! <3

Jag förstod ganska så direkt att jag inte var en stadstjej utan hörde hemma i lilla Torsås. Och efter tre månader sa jag upp min lägenhet i Malmö och fixade en i Torsås!

I januari blev det även en plastikoperation för min del. Jag fettsög min haka så jag hade väldiga komplex för min dubbelhaka (en dubbelhaka som tydligen endast jag såg). Jag fick gå i bandage i två veckor. Operationen ångrar jag nu i efterhand då det inte blev så stor skillnad och jag mycket hellre velat lägga pengarna på annat! Men gjort är gjort.

Under våren pluggade jag lite. Läste religion på distans vilket var kul men kämpigt då jag hatar att plugga. Men jag fick VG och är väldigt nöjd!

Jag färgade även håret rött. Och kan ni tänka er, denna färgen har jag behållt hela året. Något som är jävligt konstigt för mig då jag brukar byta hårfärg som andra bytar strumpor.

Jag har även ett flertal gånger försökt sluta röka. Något som inte gått så bra. Men nu är jag i alla fall ner på en cigg om dagen. =)

Midsommar spenderades i sthlm med Tobias. Det var både en bra och dålig midsommar...

I slutet av augusti började jag jobba på Möre hotell som städerska. Ett underbart jobb med underbara arbetskolleger! Jag mådde så jävla bra av att komma igång. Ibland upp klockan 5 på morgonen, men gick till jobb med ett leende och kände mig piggare än någonsin. Tyvärr fick jag bara jobba fram till den sista november då försäkringskassan krånglade...

Tobias och jag blev ett par på riktigt strax efter midsommar, efter att ha träffats ett tag. Men det blev bara knappt två månader, sen kom han på att han ville vara singel. Dock har vi fortsatt träffas och han är min bästa kompis och den roligaste som finns (och finast och sexigaste och bästa!!). Hoppet om att han till sist ska tycka detsamma om mig dör inte!!!

Vad har mer hänt?! Helt ärligt kan jag inte komma på mer...
Julen firades i Svedala med mamma, pappa, Anton, Emma, Lina, Daniel och Tilda (och bebisen i Linas mage som kommer ut om två månader!!!). Det var helt okej, men jag känner mig otroligt ensam, misslyckad och olycklig vid jul. Det har jag alltid gjort, jag vet inte varför. Fast nu beror det nog på lite av varje; ingen pojkvän, ont om vänner och tidig 30årskris...

Jag gjorde en massa fynd på mellandagsrean. Kul som fan för det har jag aldrig förr gjort.

Har haft lite panik över nyårsafton då jag inte haft något att göra. Men idag bestämde jag mig för att gå på fest hos Maria i Malmö. Och nyårsoutfiten är inhandlad så jag är redo för att festa in det nya året, 2012! Dock utan Tobias, den enda jag egentligen vill vara med... :/
Hur kan man älska någon så mycket trots att han inte älskar tillbaka?! Fast ska jag vara ärlig, när jag är med honom så känner jag mig älskad! <3

Nä, nu blir det lite mat.


Försök till nyårslöfte 2012 är:
  • Sluta röka
  • Hitta ett jobb
  • Skaffa körkort (i februari börjar jag övningsköra!!)
  • Få ett seriöst förhållande
  • Börja träna


Hoppas ni får en trevlig nyårsafton, och en bra början på det nya året!
Vi ses nästa år!
Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0