Lycka!

En och en halv arbetsvecka har rusat förbi och konstigt nog har jag klarat den gallant! Trots tidiga morgnar och långa dagar och med en värkande rygg. Vissa dagar har jag jobbat 10 timmar, som minst har jag jobbat 7 timmar men det har inte varit så många av dem. Ensam har jag också jobbat. Elin var ledig både denna och förra helgen. Men jag klarade allt själv! Fast igår fick jag hjälp av Andres, vaktmästaren. Det var nämligen 35 rum som skulle bäddas vilket är ca 70 sängar. Det blir en del. Dessutom skulle rum städas som vanligt. Men vi jobbade snabbt, tack och lov!

Idag har jag åkt ner till Skåneland. Stannar bara en natt, ska bara hämta Lufsen då föräldrarna passat honom medan jag jobbat. Nästa vecka ska jag börja jobba deltid, max 20 timmar i veckan. Försäkrningskassan tyckte det var bäst, och det tycker jag med. Jag hade nog annars gått in i väggen. Så det blir 50% jobb och 50% aktivitetsersätting, plus att jag fortfarande får bostadstillägg! Detta blir jättebra, det känner jag i hela kroppen.


Dessutom har jag världens bästa pojke i mitt liv. Jag mår otroligt bra och känner mig så glad mest hela tiden! Livet rullar på, fast på en bättre väg än innan. Jag har äntligen tagit tag i saker jag skjutit fram så länge. Jag har fått tilbaka mod och styrka, och framför allt, tron på mig själv!
Jag kan!!!!



Nu blir det en cigg, sen bus och lek med Tilda och Vilde.
Imorgon ska jag, syster Lina och bror Anton ut och käka, sen blir det en tur till folkets park med barnen för en masa lek och kanske en och annan karusell! =)
Ha det bra allihopa!
Puss


En jävligt skön låt

Kommentarer
Postat av: Jessica - Mamma till bustrollet Neo

Rätt inställning Sara - Du kan!

Riktigt roligt att läsa att du mår så bra, fått tillbaka din tro på dig själv och trivs kanon med livet! Är verkligen glad för din skull!

2011-08-07 @ 21:46:48
URL: http://ettogonblickisander.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0