Första dygnet utan!

 

Ja då var första dygnet utan cigaretter avklarad!


Jag vaknade kl. 7 i morse, duscha och sen väntade jag på att Anna och Elias skulle titta förbi. Och medan jag väntade poppade så klart tanken om en cigg upp. Men jag klara det.

Sen hade jag en jättemysig förmiddag med en massa lek med Elias och massa snack med Anna! <3 Dagen kunde helt enkelt inte börja bättre!!

När Anna och Elias åkt hem vid 11-tiden kände jag mig lite rastlös. Jag satte mig vid teven, men hade ingen ro. Jag gjorde sudoku, men allt jag kunde tänka på var hur mycket jag ville gå ut och sätta mig på terassen och ta en cigg. Istället gick jag och la mig i mammas och pappas säng och lyckades somna en stund.

Vid halv 4 körde pappa in mig och Lufsen till min lägenhet i Malmö. Jag hade tvätt-tid klockan 4 och kände mig en aning stressad. Och såklart kom suget efter cigg ännu mer då. Nu hade jag äntligen köpt snus, så jag stoppa in en liten under läpper, inte mycket lakritssmak, men helt okej. Och efter ett tag lyckades jag ta det lite lugnt.

Men nu senare på kvällen var det sjukt jobbigt, och trots snus fick jag ge mig ut i regnet för att gå till affären och handla en massa gott som kunde hjälpa.
Jag var ute efter snickers, men det fanns inga. Men jag hittade förpackning med snickersglass så det fick det bli. Plus vanligt choklad, cola och en annan glass.

Ja så nu sitter jag här, en aning mätt, en aningen trött, men väldigt röksugen. Nattciggen kommer helt klart vara den värsta att vara utan. Den är nästan ett måste för mig.
Eller när jag pluggar och blir frustrerad över nåt och jag behöver röka för att lugna mig, den ciggen kommer jag sakna!!!

Jaja, nu ska jag försöka tänka på annat. Men bara så ni vet, jag blir inte sur på mig själv om jag tar en nattacigg. Om jag klarar mig hela dagen, och bara tar en cigg på natten, så är det faktiskt också jättebra.
Så det så!


Puss

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0