lite av varje




Har varit i skåne nu sen i onsdags. Hade fruktansvärd hemlängtan, så bara kände att jag var tvungen att åka hem till föräldrarna och lillebror.
Har börjat tröttna som fan på Torsås. Vill tillbaka till storstaden! Den är ju underbar. Så många människor, så mycket liv och rörelse.

När jag precis flyttat till Torsås kunde jag knappt åka hem till malmö. Fick panik av att gå i stan. Det var hemskt och trångt och förmånga ögon som kunde granska mig. Ibland när man är dålig så känns det verkligen som att det står psykisk sjuk i panna. Man tror att alla vet om det och kollar konstigt på en. Så det var skönt att komma till lugnet som torsås har. Även om folk här pratar en hel del om en så var det ingen som dömde mig. Jag var ny och intressant. Folk var nyfikna på "Skåne" som jag fortfarande kallas. Det kändes bra!

Men nu är jag som sagt trött på hålan. Tror inte jag kan hitta en framtid där. Jag trodde det innan. Men den framtidstron gick i kras när Erik gjorde slut. Kvittar nu, men då var jag heltförkrossad.

Usch vad det ska vara svårt att leva. Varför är det så lätt för vissa?


Har börjat plugga så smått. På distans, och halvtid. Ett ämne. Börjar försiktigt, eftersom jag alltid annars har misslyckat. Dessutom var det nästan tre år sedan jag plugga så man har ju kommit ifrån det.
Men hade mitt första prov i fredags och kan ju berätta att jag fick alla rätt. Så det har börjat bra! =)
Hoppas bara det fortsätter så...

Min psykolog ringde i fredags förresten. Berättade att det skulle börja en kbtgrupp som hon tyckte jag skulle testa. Jag vet inte vad jag tycker... Har ju social fobi, och då är det nog jobbigt med gruppterapi. Har aldrig testat det så jag vet inte. Kanske ska ge det ett försök. Ska ringa henne imogon och snacka med henne.

Ikväll blir det myskväll med lillasyster och tjejkompisar. Premiär för ensam mamma söker, och det ska mysas med te och scones! Ska bli jättekul!
Glöm inte att kolla på det! Ensam mamma söker, kl.20 på tv3 ikväll!!!!


Nu blir det duschen. Försöka komma till liv efter en lång natt! Festa till kl. 8 på morgonen, sen gick jag upp kl. 10. Så inte många timmar jag har sovit... Men så kul jag hade!!!

Ha en bra och skön söndag allihopa!
Puss o kram

Kommentarer
Postat av: W

Svar: Sara maila mig på facebook,så kan vi prata om det där,slipper jag svara för alla nyfikna ögon och öron här ;)

2010-09-15 @ 00:18:30
URL: http://nanfanlee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att se att människor som inte tålde varandra, helt plötsligt är bästa vänner;)

2010-09-15 @ 14:29:46
Postat av: Sara

Till den anonyma kommentaren: Hm... förstår inte riktigt vad du menar med det. Men om det är det jag tror du menar så kan jag svara så här: Jag har aldrig haft något emot denna människa, det var enbart situationen som gjorde det svårt. Och någon ny bästa vän har jag inte fått.Men kanske en ny bekantskap. Och det är aldrig fel!

2010-09-21 @ 23:34:24
URL: http://enlitenflickasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0