Trött på att vara 20 år



Igår var jag på en "fest" i en husvagn vid dalskär/skytteholmen.
Och direkt kände jag att nä här vill jag inte vara. Jag är så sjukt trött på detta! Odrägliga människor, både unga och gamla, som sitter och häller i sig öl och annan alkohol medan dom lyssnar på drängarna och annan skitmusik. Som har armbrytning för att försöka visa vilka rediga män dom är. Små tjejer i helt förmycket smink och utmanande kläder, trots att dom knappt fått bröst. Gubbar och tanter (40 plussare) som tror att dom fortfarande är 20 och kan bete sig hur som helst, som dessutom sitter och super med sina barn och gör bort sig fullstädigt!!!!
Jag både skrattar och spyr åt dom! Men samtidigt så var det inte längesen jag tyckte detta var helt okej.
Men igår kände jag verkligen att nä, aldrig mer!!!
Jag är en vacker trevlig 26årig tjej som är trött på att leva som en 20åring!
Jag vill hitta kärleken i mitt liv, börja jobba, gå på middagsbjudningar, ta ett glas vin med vänner för att det är gott och inte för att bli full, skaffa barn, köpa hus, jobba i trädgården, åka på utflykter, och nån gång då och då ut på puben med ett gäng härliga människor som man faktiskt kan kalla vänner och ha riktigt roligt.

Men att helg efter helg sitta hemma hos nått drägg och dricka för att bli full det tackar jag gärna nej till!


På torsdag åker jag, mamma och lillebror Anton till GREKLAND!!!! En vecka med sol, värme, bad och vila.
Ska bli så himla mysigt och kul. Vi ska bo på Kreta och ett hotell som heter Sunwing Resort Makrigialos som ligger vid Kretas finaste strand. Dessutom har hotellet 5 pooler, så det är bara att välja var man vill bada.
Läste också att det idag är 28 grader där, och det passar mig alldeles utmärkt!!!
Kommer ta en massa foton och lägga upp här, på facebook och på bilddagboken!


Nu ska jag hoppa in i duschen, sen blir det nog en tur till Kalmar.

Funderar förresten på att börja på komvux inne i Kalmar istället för i Torsås. Vill lära känna nya människor, är trött på de flesta här i Torsås  (Nej Lina och Daniel, er tröttnar jag aldrig på!!!), och då verkar det som en bra idé att börja plugga där istället. Frågan är bara om jag klarar det. Har ju mina sociala fobier att kämpa mot.
Men det är dags för en förändring! Vågade jag flytta från Malmö till Torsås så vågar jag att börja plugga där jag inte känner någon!


Puss o kram



Kommentarer
Postat av: Ella

Håller verkligen med dig i det första stycket du skrev!Sånt ifråga satte jag inte heller när jag var yngre,men nu vill jag aldrig vara med på såna "fester".Ser på det på samma sett som du:)

Hoppas du får det bra och skönt i Grekland!

kram

2010-06-22 @ 15:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0